Ruszyły zapisy do pilotażu rozwiązania "mObywatel – Uprawnienie". Liczy się kolejność zgłoszeń
Aplikacja mObywatel może się doczekać kolejnego interesującego modułu. Jej operator zaprasza samorządy gminne do wzięcia udziału w projekcie "mObywatel – Uprawnienie". Rozwiązanie umożliwi samorządom prowadzenie ewidencji i wydawanie lokalnych dokumentów elektronicznych w systemie mObywatel. Mogą to być elektroniczna lokalna karty dużej rodziny, karta wędkarza czy karty mieszkańca.
Nowy moduł mObywatel pozwoli wydawać mieszkańcom dokumenty na podstawie zapisanych w systemie danych, umożliwi również tworzenie różnych rodzajów dokumentów elektronicznych na przygotowanych i dostępnych szablonach oraz da możliwość zarządzania nimi.
Operator aplikacji informuje, że pilotaż usługi dla samorządów przeprowadzany jest w formie naboru otwartego i obejmie pięć gmin, które zgłoszą się jako pierwsze (zgłoszenia są przyjmowane do końca sierpnia). Jednostki te nie mogą posiadać systemu teleinformatycznego do wydawania dokumentów.
Apka mObywatel pełni rolę cyfrowego portfela, w którym można przechowywać m.in. prawo jazdy, legitymację szkolną lub studencką, Kartę Dużej Rodziny czy Unijny Certyfikat Covid. W narzędziu pojawił się też moduł Diia.pl dla obywateli Ukrainy i cały czas jest on rozwijany. Niedawno okazało się, że aplikacja mObywatel będzie miała taką wartość, jak stosowane obecnie dowody osobiste. W narzędziu, dostępnym także w wersji przeglądarkowej, ma się również pojawić zintegrowany system e-Płatności.