Wcześniej z usługi Visa Mobile mogli już korzystać m.in. klienci Nest Banku i BPS
ING to kolejny bank na polskim rynku, który wprowadza rozwiązanie Visa Mobile. Z jego pomocą można płacić w wybranych sklepach internetowych (ich liczba ma się stopniowo zwiększać), podając numer telefonu i zatwierdzając transakcję w aplikacji Moje ING mobile. Usługa działa na telefonach z systemem Android lub iOS. Płacący może użyć zarówno tradycyjnej karty, jak i wersji wirtualnej.
Aby zacząć korzystać z Visa Mobile, należy aktywować usługę w apce banku. Klient musi też podać adres mailowy i potwierdzić go przesłanym kodem autoryzacyjnym, a także zaakceptować wymagane zgody. Podczas płatności w sklepie (na stronie internetowej lub w aplikacji), powinien wybrać ikonę z nazwą tej metody płatności i podać swój numer telefonu w odpowiednim polu. Następnie trzeba zaakceptować transakcję w aplikacji mobilnej banku.
Polska to pierwszy kraj na świecie, w którym wdrażane jest narzędzie Visa Mobile. Jego zaletą jest to, że podczas zakupów nie trzeba wypełniać wielu pól formularza i wprowadzać numeru karty lub kodu. ING informuje, że transakcje wykonane za pomocą Visa Mobile są objęte procedurą chargeback, czyli można odzyskać pieniądze, jeśli klient nie otrzyma zakupionego produktu lub usługi.
Pierwszą instytucją, która ogłosiła udostępnienie Visa Mobile wszystkim klientom, był Nest Bank. Później wprowadzeniem usługi pochwaliło się zrzeszenie banków spółdzielczych BPS. Nad wdrożeniem nowego rozwiązania do płatności internetowych pracuje także spółdzielcza grupa SGB.