Operator platformy e-commerce przekonuje, że na zmianie skorzystają zarówno kupujący, jak i sprzedający
Allegro poinformowało o zmianie sposobu, w jaki sprzedawcy wystawiają produkty na platformie e-commerce. Od 1 sierpnia można wystawić jedynie towary, które znajdują się w Katalogu Produktów Allegro. Operator serwisu zapewnia, że zwiększy to przejrzystość prezentowania asortymentu i ułatwi klientom poruszanie się po stronie internetowej, a zwłaszcza porównywanie ofert różnych sprzedających.
Od dzisiaj sprzedający w trakcie tworzenia ogłoszenia musi odnaleźć odpowiedni produkt w Katalogu i przypisać do niego swoją ofertę (podając m.in cenę, warunki dostawy i ewentualnego zwrotu). Jeżeli produktu nie ma jeszcze w Katalogu, należy utworzyć w nim nową pozycję na podstawie swojej oferty. W efekcie wszystkie oferty prezentujące jeden produkt, będą ze sobą powiązane. Klient nie tylko znajdzie to, czego szukał, ale też dowie się w prosty sposób, który sprzedawca oferuje najlepszą cenę albo krótki czas dostawy.
Jednocześnie operator platformy informuje, że zmiana ta stanowi element większej przebudowy – w najbliższych latach firma chce stworzyć Katalog, w którym zostaną zebrane i opisane wszystkie produkty dostępne w ofertach wystawionych przez sprzedających. Dla tych ostatnich również ma to być ułatwienie: spędzą oni mniej czasu na przygotowaniu i wystawianiu ofert. Osoby szukające informacji na temat zmian, znajdą je na stronie serwisu – wśród materiałów informacyjnych nie zabrakło najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi do tychże.