Użytkownicy apki banku od lipca 2021 roku zapłacili w ten sposób prawie 4,3 mln razy
Millennium poinformował, że już blisko 216 tys. jego klientów korzysta ze zbliżeniowego Blika. Instytucja wprowadziła to rozwiązanie jako pierwsza na polskim rynku, pod koniec lipca 2021 roku. Od tego czasu klienci Millennium użyli go w blisko 4,3 mln transakcji o wartości ponad 166 mln zł.
Zbliżeniowo Blikiem mogą płacić wszyscy użytkownicy aplikacji Millennium, którzy posiadają urządzenie mobilne z systemem Android oraz modułem NFC (umożliwia bezprzewodową komunikację). Narzędzie pozwala po prostu płacić bezstykowo np. telefonem w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych. Aby korzystać z tej usługi, wystarczy jednorazowa aktywacja, nie jest natomiast potrzebne podpinanie karty płatniczej. Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też wymagane połączenie z internetem czy siecią komórkową.
Jednocześnie Millennium ogłosił, że popularnością wśród jego klientów cieszą się też inne rozwiązania Blik. Od początku tego roku skorzystało z nich przynajmniej raz 1,2 mln użytkowników aplikacji mobilnej banku. W minionym kwartale wykonali oni ponad 28,6 mln transakcji z pomocą tego narzędzia, a liczba przelewów Blik na telefon zleconych przez użytkowników apki wzrosła o 107 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.
Na koniec warto przypomnieć, że zbliżeniowego Blika oferuje na razie sześć banków. Oprócz Millennium są to mBank, Santander, ING, Alior i PKO BP. Ten ostatni na początku roku również chwalił się popularnością tego rozwiązania.