Nowe smartwatche są lekkie, a większa bateria pozwala odbywać nawet dłuższe treningi
Garmin odświeżył ofertę zegarków dla biegaczy i wprowadził do sprzedaży kilka modeli z serii Forerunner 255. Smartwatche dostępne są w cenie od niemal 350 do prawie 400 euro (od ok. 1600 do ok. 1830 zł). Chociaż różnią się rozmiarami koperty czy dodatkowymi rozwiązaniami, to każdy posiada funkcję Garmin Pay, która służy do zbliżeniowego płacenia.
Modele Forerunner 255 oraz 255 Music posiadają 46-mm kopertę. Ramkę wykonano z tworzywa wzmacnianego włóknem szklanym, a rozdzielczość wyświetlacza wynosi 260 pikseli. Sprzęt powinien działać na jednym ładowaniu do 14 dni w trybie zegarka oraz do 30 godzin w trybie GPS. Smartwatch wyposażono m.in. w pulsoksymetr oraz czujnik tętna, przystosowano do pomiaru stresu czy jakości snu. W przypadku funkcji sportowych duży nacisk położono oczywiście na konkurencje biegowe. Funkcja Pacepro podpowiada, jakie tempo dobrać do trasy albo odległości, a czujnik dynamiki biegu pomaga mierzyć rytm, długość kroku czy czas kontaktu z podłożem. W przypadku modelu Music możliwe jest też pobieranie utworów (do 500) z serwisów streamingowych.
Smartwatche Forerunner 255S oraz 255S Music posiadają 41-mm kopertę oraz wyświetlacz o rozdzielczości 218 pikseli. Sprzęt jest lekki (39 g) i w trybie zegarka pracuje do 12 dni, a w trybie GPS do 26 godzin. Funkcje sportowe są podobne do tych zastosowanych we wspomnianych już modelach. Wszystkie zegarki posiadają rozwiązania, które spodobają się np. triatlonistom. Czasomierz nie tylko podpowie trening na cały tydzień, ale też pomoże przygotować się do konkretnych zawodów czy tras. Modele z tej serii pomagają w regeneracji i pozwalają np. monitorować cykl menstruacyjny.