Firma zamierza przeznaczyć te środki m.in. na ekspansję na amerykańskim rynku
Polski startup Zowie, dostarczający narzędzia dla rynku e-commerce, pozyskał od inwestorów 14 mln dolarów, czyli ponad 60 mln zł. Pieniądze pochodzą m.in. od amerykańskiego funduszu Tiger Global.
Firma Zowie ułatwia personalizację obsługi klienta podmiotom z rynku e-commerce. Spółka tworzy rozwiązania do komunikacji z konsumentami – platformę z chatbotami. Ta ostatnia automatyzuje obsługę części zapytań od klientów, dostarczając na nie odpowiedzi. Wspiera też pracowników obsługi w bardziej skomplikowanych zadaniach. Startup chwali się również prostą integracją przez API z platformami i narzędziami e-commerce takimi jak Shopify, Recharge, czy Klaviyo.
W obecnej rundzie finansowania udział wzięli także dotychczasowi inwestorzy, w tym Gradient Ventures, kalifornijski fundusz Google’a. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać na początku roku, że startup zdołał od nich pozyskać 5 mln dolarów (ok. 20 mln zł). Zdobyte do tej pory środki mają pomóc firmie m.in. rozwijać działalność w Stanach Zjednoczonych. W tym celu Zowie planuje zatrudnić do końca roku kolejne 20 osób: specjalistów od marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.
Startup założyli w 2019 roku Maja Schaefer i Maciej Ciołek. Firma zatrudnia dziś blisko 60 osób (prawie połowa dołączyła do zespołu w tym roku) w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku. Do grona jego klientów należą m.in. Answear, DeeZee, Empik, eObuwie, czy Sundose.