Wdrożenie w Nest Banku to nie tylko debiut rozwiązania w Polsce, ale i na całym świecie
Nest Bank poinformował, że od dzisiaj wszyscy jego klienci, zarówno biznesowi, jak i indywidualni, mogą korzystać z usługi Visa Mobile, umożliwiającej płatności kartą w internecie. Jednocześnie instytucja pochwaliła się, że wprowadziła ją jako pierwsza na świecie.
Jak mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, pilotaż tego rozwiązania Nest uruchomił jeszcze we wrześniu 2021 roku. Partnerzy wyjaśniali wówczas, że nowe narzędzie wykorzystuje zalety standardu SRC (Secure Remote Commerce opracowanego pod auspicjami organizacji EMV).
Aby skorzystać z usługi, należy posiadać odpowiednią aplikację Visy lub apkę bankową zintegrowaną z Visa Mobile (a taką jest oprogramowanie Nest). Użytkownik musi też dysponować aktywną kartą płatniczą tej organizacji i sparować ją z tym rozwiązaniem poprzez apkę.
W trakcie samych płatności w sklepie internetowym wystarczy wybrać jako metodę płatności Visa Mobile i wprowadzić swój numer telefonu. Aplikacja wyświetli informację o płatności, którą należy zaakceptować hasłem mobilnym. Visa deklaruje, że cały proces zabiera ok. 20 sekund. Twórcy wyjaśniają, że usługa eliminuje np. ręczne wprowadzanie danych z karty. Sama rejestracja do Visa Mobile w Nest Banku jest prosta. Wystarczy przejść w apce do menu "Karty" i kliknąć "Dodaj kartę do Visa Mobile", potem pozostaje przepisać kod, który zostanie wysłany w mailu, a następnie zatwierdzić hasłem mobilnym.
Pierwszym dostawcą usług płatniczych obsługującym Visa Mobile został operator bramki Przelewy24. W efekcie narzędzie pozwala zapłacić w kliku tysiącach sklepów internetowych w Polsce, a ich lista ma być systematycznie poszerzana. Jednoczenie Visa pracuje nad tym, aby usługa była dostępna także poza Polską. W pracach nad rozwojem Visa Mobile uczestniczyło m.in. Studio Innowacji Visa w Warszawie.