Użytkownicy ING Business, aby korzystać z Blika, muszą pobrać najnowszą wersję aplikacji
ING pochwalił się, że uruchomił, jako pierwszy na rynku, usługę Blik dla klientów korporacyjnych. W efekcie z rozwiązania płatniczego będą mogli korzystać użytkownicy aplikacji ING Business (aby to zrobić, należy ją zaktualizować). Przy użyciu kodów Blik klienci mogą płacić online, na terminalach, wypłacać gotówkę w oznaczonych bankomatach w kraju, a także wpłacać ją we wpłatomatach ING i sieci Planet Cash.
Płatności kodami Blik dla biznesu działają tak samo, jak w przypadku klientów indywidualnych. O taką usługę zabiegać mieli sami klienci, którzy z Blika korzystają już prywatnie. Kod generuje się w aplikacji mobilnej ING Business, a transakcję potwierdza kodem PIN. Narzędzia można używać jako alternatywy dla kart służbowych. Instytucja podała też, że w ciągu tygodnia od uruchomienia usługi zarejestrowano ponad 1,5 tys. aktywacji Blika dla biznesu, a wartość transakcji przekroczyła 1 mln zł.
To kolejna w ostatnim czasie nowość od ING dla biznesu. Wczoraj okazało się, że bank już na szeroką skalę wdrożył aplikację do przyjmowania płatności zbliżeniowych. Rozwiązanie o nazwie ING eTerminal można pobierać z marketu Google Play, a zrobią to wszyscy zainteresowani tym klienci biznesowi banku. eTerminal to aplikacja na telefony z systemem Android, dysponujące modułem zbliżeniowym NFC. Po zainstalowaniu na nich terminala aplikacyjnego ich użytkownicy mogą przyjmować płatności zbliżeniowe kartami, smartfonami lub zegarkami bez żadnych dodatkowych urzadzeń.