Fintech BillTech dostarcza technologię wykorzystywaną przez ING w serwisie Moje Usługi
Mastercard poinformował, że wspólnie z fintechem BillTech chce ułatwić polskim konsumentom cykliczne płatności – np. opłacanie rachunków za media albo czynsz. Zarządzanie nimi będzie się odbywać przy wykorzystaniu bankowości mobilnej. Rozwiązanie wdrożono już u 45 wystawców faktur masowych, a ich liczba ma się zwiększać. Trwają prace nad implementacją narzędzia w bankach.
Nowa usługa ma przynosić korzyści wszystkim stronom płatności. Klient znajdzie rachunki w jednym miejscu (aplikacji bankowej) i opłaci je w prosty sposób. Bank zwiększa szanse na to, że użytkownik serwisu będzie wracał cyklicznie i nie zacznie korzystać z rozwiązań fintechów. Z kolei wystawcy faktur mogą szybciej ściągać należności. Odbędzie się to przy niższych kosztach windykacji czy utrzymania call center (jak przekonuje fintech, ponad jedna trzecia połączeń przychodzących związanych jest z pytaniem o płatność lub fakturę).
Na temat startupu BillTech głośniej zrobiło się pod koniec ubiegłej dekady, gdy okazało się, że dostarcza on technologię dla serwisu Moje Usługi, czyli rozwiązania tworzonego przez ING i umożliwiającego opłacanie rachunków. Fintech jest w stanie w czasie zbliżonym do rzeczywistego pozyskiwać dane o wystawionych rachunkach oraz aktualizować status ich opłacenia.