Instytucja zapewnia, że klienci będą mogli załatwiać online sprawy, które do tej pory wymagały np. kontaktu przez infolinię
Polski oddział Inbanku pochwalił się nową stroną internetową. Jedną z najważniejszych nowości jest internetowe konto obsługi klienta – Interbanka. Instytucja zapewnia, że z jego pomocą użytkownik może w prosty sposób uzyskać wgląd do swoich produktów i bezpiecznie nimi zarządzać. Dotyczy to m.in. kredytów (klient sprawdzi wysokości rat czy daty płatności) oraz lokat (wysokość wypracowanych odsetek).
Instytucja wyjaśnia, że Interbanka zapewnia dostęp do różnych źródeł sprzedaży. Można w niej kontynuować wniosek kredytowy rozpoczęty w innym miejscu i będący na dowolnym etapie. Bank poinformował też, że przeszedł na usługę PSD II AIS w procesach zdalnej identyfikacji tożsamości klienta, dzięki czemu weryfikacja przyspieszyła. Inbank udostępnił także w procesach kredytowych możliwość automatycznego pobrania wyciągów bankowych poprzez otwartą bankowość. W efekcie proces udokumentowania dochodu ulega automatyzacji, a dane finansowe są kategoryzowane (skraca to czas wydania decyzji kredytowej).
Inbank deklaruje, że dzięki zmianom więcej spraw załatwianych dotychczas przez klientów na infolinii banku będzie dostępnych w profilu użytkownika Interbanki. Klienci uzyskają np. możliwość ustawienia automatycznej prolongaty lokaty lub rezygnacji z niej. Podmiot zapewnia, że planuje sukcesywnie dodawać na swojej stronie kolejne funkcje.
Wywodzący się z Estonii Inbank działa w modelu B2B2C. Oznacza to, że dostarcza konsumentom rozwiązania ratalne poprzez struktury sprzedawców. W Polsce Inbank specjalizuje się w dostarczaniu kredytów ratalnych, samochodowych i gotówkowych. Podmiot działa na naszym rynku od 2017 roku, a w 2021 roku wartość portfela udzielonych przez niego kredytów przekroczyła 1 mld zł. Niedawno mogliście przeczytać o nowym projekcie powiązanym z tym fintechem: Montonio oferuje rozwiązania dla e-commerce.