Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci PKO BP rozmawiali z voicebotami banku 10 mln razy. Instytucja używa już 12 botów konwersacyjnych

Bank podaje, że rozmowy z botami trwały łącznie 120 tys. godzin

PKO BP poinformował, że blisko 4 mln jego klientów rozmawiało z voicebotami udostępnionymi przez tę instytucję ponad 10 mln razy. Rozmowy te trwały łącznie 120 tys. godzin. Bank podał, że obecnie działa dla niego 12 botów konwersacyjnych, a najstarszy z nich pracuje ponad 2 lata. Trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami wykorzystującymi boty konwersacyjne i rozwojem obecnych usług.

Przeczytajcie także: Millennium zapowiada nowe konto 360°

Instytucja uściśliła, że najbardziej zajęty kontaktami z klientami jest bot obsługujący połączenia przychodzące na infolinię (zastępuje on interaktywne menu głosowe, w którym dzwoniący wciska cyfry na telefonie). Narzędzie wita użytkownika i prosi o informację na temat sprawy, z którą dzwoni klient. Gdy ją otrzyma, udziela odpowiedzi, pomaga wykonać operację bankową lub przekierowuje rozmowę do konsultanta. PKO BP zapewnia, że ten voicebot rozumie 280 różnych tematów i przeprowadził już łącznie 5 mln rozmów. Obecnie co miesiąc prowadzi ok. 500 tys. konwersacji.

Z kolei wśród użytkowników aplikacji IKO rosnąć ma popularność Asystenta głosowego. Od momentu uruchomienia bot ten przeprowadził ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Bank podaje, że na początku bot rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 300 i powinno ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma teraz ponad 500 tys. unikalnych użytkowników.

Przeczytajcie także: "Kredyty na klik" pod lupą Rzecznika Finansowego

Asystent głosowy IKO potrafi nie tylko odpowiadać na pytania, ale też m.in. zrobić przelew, zmienić limity operacji na karcie, sprawdzić stan i przeszukać historię konta, doładować telefon, zapłacić Blikiem. Jednocześnie umożliwia analizę wydatków i oszczędności we wskazanym okresie. Użytkownicy IKO, korzystający ze smartfonów z systemami Android i iOS, mogą używać Asystenta od początku sierpnia 2020 roku. Nie muszą go instalować, wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies