Nowe narzędzie wprowadzone przez obie firmy pozwala nie tylko opłacić rachunek, ale też go podzielić, dać napiwek i przesłać fakturę na maila
Firmy z rodzimego segmentu gastronomicznego będą mogły przyjmować od swoich klientów płatności przy użyciu kodów QR – to efekt współpracy startupu RestBill oraz fintechu Dotykačka. Podmioty przekonują, że ich rozwiązanie przynosi korzyści nie tylko restauracjom, ale też ich klientom, którzy mogą szybko i bezproblemowo opłacić rachunek.
Na temat narzędzia RestBill pisałem już w listopadzie 2021 roku. Firma zapowiadała wówczas integrację z dostawcami POS i deklaracja ta została zrealizowana. Integracja RestBill z systemem Dotykačka jest w pełni automatyczna i nie wymaga od obsługi lokalu żadnych dodatkowych czynności. Zamówienia złożone u kelnera są natychmiast widoczne nie tylko w systemie POS lokalu, ale także w aplikacji RestBill u klienta, po zeskanowaniu kodu QR, który znajduje się na stoliku.
Po stronie klienta rozwiązanie nie wymaga instalacji dodatkowego oprogramowania czy rejestrowania się w serwisie – wystarczy smartfon z działającą kamerą i dostępem do internetu. Użytkownik skanuje wspomniany już kod QR ze stolika i widzi na swoim ekranie wszystkie zamówione u kelnera pozycje. Rachunek można opłacić samodzielnie, korzystając ze smartfona. Przy płatności można skorzystać z karty, przelewu bankowego, Blika, Google Pay oraz Apple Pay. Narzędzie pozwala podzielić rachunek oraz przekazać napiwek. Co istotne, nie przechowuje ono danych klienta, wystarczy podać maila, na który trafi rachunek lub faktura.
Firmy wyjaśniają, że rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich użytkowników systemu POS online Dotykačka w ramach planów abonamentowych Dotykačka Komplet i Dotykačka Nieograniczona. Do uruchomienia narzędzia konieczne jest zawarcie przez przedsiębiorcę osobnej umowy z RestBill. Koszt dla restauratora to 3,5 proc. prowizji za transakcje realizowane za pomocą RestBill. Nie ma jednak abonamentów, subskrypcji czy konieczności wykupienia dodatkowego sprzętu albo oprogramowania.
Na koniec warto przypomnieć, że Dotykačka również pojawiała się już w serwisie cashless.pl. Ostatnio w kontekście nawiązania współpracy z Fiserv Polska. Wywodzący się z Czech fintech dostarcza rozwiązania w zakresie systemów POS online (wykorzystywana jest platforma Android) małym i średnim firmom, głównie usługowym i handlowym. Podmiot powstał w połowie poprzedniej dekady i obecnie obsługuje ponad 30 tys. firm.