Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Odprysk po rebrandingu Facebooka. Amerykański MetaBank zmienia nazwę

Bank ogłosił, że do końca roku zakończy proces zmian i zacznie funkcjonować jako Pathward

W październiku ubiegłego roku Facebook, Inc. przeszło rebranding i od tamtego czasu funkcjonuje jako Meta Platforms, Inc. lub bardziej powszechnie – Meta. Firmy czy usługi, którymi zarządza konglomerat z Menlo Park, pozostały przy swoich nazwach, jak np. portal społecznościowy Facebook. To, co ominęło przeróżne podmioty, spotkało jednak pewien regionalny bank w Stanach Zjednoczonych – MetaBank.

Przeczytajcie także: Credit Agricole uruchamia nowy sposób komunikacji

Pod koniec 2021 roku, podpisano umowę, opiewającą na 60 mln dolarów, w ramach której firma Marka Zuckerberga nabyła pełne prawa od MetaBanku do brandu, a także różnych nazw z nią związanych, jak "Meta Financial" czy adresów domen. Bank zobowiązał się natomiast do modyfikacji swojej nazwy. Obydwa podmioty uniknęły w ten sposób potencjalnych problemów w przyszłości: bank mógłby być kojarzony z Metą i na odwrót.

Co ciekawe, MetaBank miał już wcześniej prowadzić prace nad rebrandingiem, a zbieg okoliczności sprawił, że dodatkowo na tym zarobił.

Przeczytajcie także: Operator aplikacji AnyPark nawiązał współpracę z T-Mobile

29 marca ogłoszono, że wybrano nową nazwę dla banku. Instytucja z Dakoty Południowej, operująca też w Iowa, do końca roku ma zakończyć rebranding na Pathward. Zmieni się także nazwa spółki, która jest głównym akcjonariuszem MetaBanku – z Meta Financial Group, Inc. na Pathward Financial, Inc.

Jak zapewnia – jeszcze – MetaBank w nowej nazwie nie ma przypadku. Path oznacza po polsku ścieżkę, drogę, a ward – można odnieść m.in. do ochraniania kogoś lub czegoś. Instytucja finansowa zapowiada natomiast, że zamierza wskazywać swoim klientom nowe "drogi" podczas ich "finansowej podróży".

Fot. Anthony Quintano / Flickr / CC BY 2.0

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: FACEBOOK

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies