Gracz z sektora e-commerce zrezygnował z działalności na dwóch dużych rynkach zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu na nich swoich serwisów
Platforma e-commerce Shopee nie będzie dostępna w Indiach, o czym donosi m.in. serwis economictimes. Intrygować może tempo, w jakim singapurski biznes opuszcza ten rynek: 28 marca poinformowano, że od 29 marca składanie zamówień będzie niemożliwe. Decyzję tłumaczy się niepewną sytuacją na globalnym rynku. Co ciekawe, Shopee weszło do Indii zaledwie pod koniec 2021 roku.
Indie nie są pierwszym krajem, który singapurski podmiot zdecydował się opuścić. Na początku marca okazało się, że firma kończy działalność we Francji. Serwis Bloomberg informował wówczas, że decyzję tę podjęto zaledwie kilka miesięcy po pojawieniu się Shopee nad Sekwaną. Także i w tym przypadku nie dano klientom zbyt dużo czasu na żegnanie się z platformą – wygaszanie było ekspresowe. Co to może oznaczać dla funkcjonowania platformy u nas? Jej przedstawiciel zapewnił mnie, że obecnie Shopee nie planuje kończyć działalności w Polsce.
Nad Wisłą Shopee uruchomiono we wrześniu 2021 roku. Platforma e-commerce dostępna jest zarówno dla użytkowników urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Początkowo serwis kusił polskich klientów darmową dostawą bez względu na wartość zamówienia. Za zakupy można płacić m.in. kartą, Blikiem lub za pomocą Przelewy24, a partnerami logistycznymi podmiotu są Poczta Polska, InPost oraz DPD. Firma wprowadziła Gwarancję Shopee. Polega ona na tym, że sprzedawca dostaje płatność dopiero po tym, jak klient potwierdzi, że otrzymał produkt w satysfakcjonującym stanie.
AKTUALIZACJA
Shopee ostatecznie zdecydowało o wyjściu z polskiego rynku z dniem 13 stycznia 2023 r. Więcej na ten temat tutaj.