Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
Platforma Shopee opuściła ostatnio Francję i Indie. Ale z Polski nie zamierza wychodzić

Gracz z sektora e-commerce zrezygnował z działalności na dwóch dużych rynkach zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu na nich swoich serwisów

Platforma e-commerce Shopee nie będzie dostępna w Indiach, o czym donosi m.in. serwis economictimes. Intrygować może tempo, w jakim singapurski biznes opuszcza ten rynek: 28 marca poinformowano, że od 29 marca składanie zamówień będzie niemożliwe. Decyzję tłumaczy się niepewną sytuacją na globalnym rynku. Co ciekawe, Shopee weszło do Indii zaledwie pod koniec 2021 roku.

Przeczytajcie także: Papaya Global przejmuje Azimo

Indie nie są pierwszym krajem, który singapurski podmiot zdecydował się opuścić. Na początku marca okazało się, że firma kończy działalność we Francji. Serwis Bloomberg informował wówczas, że decyzję tę podjęto zaledwie kilka miesięcy po pojawieniu się Shopee nad Sekwaną. Także i w tym przypadku nie dano klientom zbyt dużo czasu na żegnanie się z platformą – wygaszanie było ekspresowe. Co to może oznaczać dla funkcjonowania platformy u nas? Jej przedstawiciel zapewnił mnie, że obecnie Shopee nie planuje kończyć działalności w Polsce.

Przeczytajcie także: Operator aplikacji AnyPark nawiązał współpracę z T-Mobile

Nad Wisłą Shopee uruchomiono we wrześniu 2021 roku. Platforma e-commerce dostępna jest zarówno dla użytkowników urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Początkowo serwis kusił polskich klientów darmową dostawą bez względu na wartość zamówienia. Za zakupy można płacić m.in. kartą, Blikiem lub za pomocą Przelewy24, a partnerami logistycznymi podmiotu są Poczta Polska, InPost oraz DPD. Firma wprowadziła Gwarancję Shopee. Polega ona na tym, że sprzedawca dostaje płatność dopiero po tym, jak klient potwierdzi, że otrzymał produkt w satysfakcjonującym stanie.

AKTUALIZACJA

Shopee ostatecznie zdecydowało o wyjściu z polskiego rynku z dniem 13 stycznia 2023 r. Więcej na ten temat tutaj.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies