Pekao dodał do swojej dziecięcej aplikacji także powiadomienia o transakcjach
Bank Pekao poinformował o wprowadzeniu nowych funkcji w aplikacji PeoPay Kids w wersji 1.5.0 lub wyższych. Chodzi głównie o Blika, którego rodzic może włączyć dziecku za pomocą przeznaczonego do tego panelu w apce PeoPay lub serwisie Pekao24. W dowolnym momencie może go także wyłączyć. Domyślnie nowe rozwiązania są wyłączone i niewidoczne w aplikacji dziecka.
Jakie nowości można znaleźć w PeoPay Kids? To m.in. płatności z użyciem kodów Blik w sklepach internetowych i stacjonarnych czy wypłaty gotówki z bankomatów za pomocą kodów Blik. Domyślny dzienny limit wynosi dla tych transakcji 20 zł. Rodzic może go zmniejszyć lub zwiększyć do maksymalnie 500 zł. Jeżeli opiekun umożliwi dziecku płacenie Blikiem w internecie, to będzie mógł przed każdą transakcją wyrazić na nią zgodę (jest ona ważna przez 48 godzin).
Wśród nowych funkcji pojawiło się także wysyłanie i otrzymywanie przelewów Blik na telefon. W tym przypadku maksymalna kwota jednorazowego przelewu to 500 zł (do limitu 1000 zł dziennie). Przelew autoryzuje finalnie rodzic – dziecko jedynie wysyła za pomocą apki prośbę o wykonanie operacji. Nowością będzie też oznaczanie ikoną systemu rozwijanego przez PSP osób korzystających z Blika a znajdujących się w książce adresowej smartfona.
Użytkownicy PeoPay Kids mogą też liczyć na powiadomienia push, które oznaczają szybki dostęp do informacji o nowych usługach i transakcjach. Domyślnie powiadomienia są włączone, ale można je wyłączyć.
Bank Pekao zaprezentował PeoPay w wersji Kids pod koniec maja 2020 roku. Był to element szerszego pakietu usług dla dzieci w wieku od 6 do 13 lat. W jego skład weszły też m.in. bezpłatny rachunek – Konto Przekorzystne dla młodych oraz rachunek oszczędnościowy Mój Skarb. Instytucja w kolejnych kwartałach rozwijała apkę wprowadzając do niej np. logowanie biometryczne czy możliwość kupowania kodów do gier. Więcej o bankowości dla dzieci dowiecie się z tego raportu cashless.pl.