Nowe cenniki dotyczą zarówno usług kurierskich, jak i paczkomatów
InPost poinformował o zmianie regulaminów i cenników. Nowe wejdą w życie 1 kwietnia bieżącego roku i obejmą zarówno klientów biznesowych, jak i detalicznych. Zmiany oznaczają m.in. podwyżki opłat i prowizji, na które muszą się przygotować osoby korzystające z usług kurierskich, ale też z paczkomatów.
Wedle nowego cennika klient biznesowy zapłaci za usługę InPost Paczkomaty 24/7, w zależności od gabarytu paczki, 10,19 zł, 11,56 zł lub 14,73 zł. Obecnie firma pobiera odpowiednio 9,44 zł, 10,7 zł oraz 13,64 zł (są to ceny netto).
W przypadku klienta detalicznego usługi Managera Paczek, Szybkich nadań oraz Aplikacji InPost Mobile od 1 kwietnia będą kosztować 13,99 zł (gabaryt A), 14,99 zł (gabaryt B) oraz 16,49 zł (gabaryt C). Obecnie klienci płacą za te usługi odpowiednio 12,99 zł, 13,99 zł oraz 15,49 zł. W zasadzie bez zmian pozostają opłaty za usługi dodatkowe, na które składają się np. ubezpieczenia, wysyłanie paczki w weekend czy przesyłanie paczki ponadgabarytowej.
Na wzrost cen muszą się też przygotować klienci korzystający z usług kurierskich. Dla przykładu standardowa dostawa paczki o wadze 1 kg w przypadku klienta biznesowego podrożeje z 15,75 zł do 17,01 zł (ceny netto). Droższa będzie też opcja doręczenia przesyłki do konkretnej godziny. W przypadku przesyłki o wadze 1 kg doręczonej do 10.00 obecnie opłata wynosi 82,95 zł. Po zmianie cennika będzie to 89,59 zł.
Więcej informacji na temat wprowadzanych zmian można znaleźć na stronie internetowej InPost.