Współpraca tych podmiotów ma zachęcić sklepy internetowe do zagranicznej ekspansji
Operator IdoSell, rodzimej platformy do prowadzenia biznesów e-commerce, poinformował o integracji z amerykańskim fintechem Stripe. W efekcie ponad 6,5 tys. sklepów internetowych może skorzystać z usług, które pomogą im wyjść z ofertą na rynki zagraniczne. Będą mogły zaoferować klientom szeroki zestaw narzędzi płatniczych, dostępnych w ponad 40 krajach i 135 walutach.
IdoSell przekonuje, że jest pierwszym polskim podmiotem ze swojego segmentu, który nawiązał współpracę z tak dużym graczem z Doliny Krzemowej – przed rokiem Stirpe został wyceniony na blisko 100 mld dolarów. Obecnie instytucja dostarczająca oprogramowanie do procesowania płatności przygotowuje się do giełdowego debiutu. IdoSell liczy na to, że sklepy korzystające z jego usług zrobią użytek z partnerstwa i z większym przekonaniem podejdą do kwestii zagranicznej ekspansji.
Dla IdoSell to kolejne duże partnerstwo na przestrzeni ostatnich kwartałów. Pod koniec 2021 roku podmiot informował, że sklepy internetowe korzystające z jego platformy, będą mogły oferować konsumentom płatności odroczone Klarny. Wcześniej firma ogłosiła integrację z francuskim marketplacem Cdiscount. Nawiązano też współpracę z amerykańskim Wish oraz Packetą – platformą świadczącą usługi logistyczne. Pod koniec lipca okazało się natomiast, że IdoSell przejął pakiet większościowy swojego konkurenta – węgierskiego Shoprentera.