Do tej pory klienci mBanku przy użyciu systemu mojeID mogli potwierdzać swoją tożsamość wyłącznie w serwisach komercyjnych
Jak wynika z listy na stronie login.gov.pl, klienci mBanku mogą już logować się z pomocą systemu mojeID na stronach urzędów publicznych i np. zakładać Profil Zaufany. To efekt integracji banku z tzw. węzłem krajowym, za pośrednictwem systemu rozwijanego przez KIR. Wcześniej klienci mBanku mogli używać tego narzędzia w serwisach dostawców komercyjnych, m.in. telekomów, klinik, ubezpieczycieli czy firm bukmacherskich.
System mojeID uruchomiła kilka lat temu Krajowa Izba Rozliczeniowa. Narzędzie służy do potwierdzania tożsamości w wirtualnej przestrzeni, a wykorzystuje do tego dane logowania na rachunek bankowy. Klient, który chce się dostać na konto np. firmy energetycznej objętej systemem, wybiera w tym celu usługę mojeID. Następnie jest przenoszony na stronę banku, gdzie podaje login i hasło na rachunek osobisty, a potem wraca na portal usługodawcy. Teraz jednak jest już zweryfikowany. Warto podkreślić, że firma energetyczna nie zna danych logowania na rachunek, a bank nie śledzi aktywności klienta poza swoim systemem.
Banki mogą wdrażać mojeID na dwa sposoby. Pierwszy, uproszczony, pozwala klientom logować się do serwisów komercyjnych – np. telekomów. mBank zrobił to pod koniec 2020 roku. W drugim instytucje mogą przeprowadzić dodatkowe wdrożenie, integrując się z tzw. węzłem krajowym, czyli platformą dającą dostęp do stron urzędów państwowych. Taką integrację przeprowadził właśnie mBank. Przed nim zrobiły to już: Getin, BNP Paribas, BOŚ, Credit Agricole, Pekao, PKO BP (z Inteligo), banki spółdzielcze z grup BPS i SGB oraz Bank Spółdzielczy w Brodnicy.