Obie usługi są już testowane na innych rynkach, a do końca tego roku mają być udostępnione wszystkim klientom fintechu
Klarna zapowiedziała uruchomienie w Polsce dwóch nowych rozwiązań: klubu bonusów i opcji "zapłać teraz" (pay now). W tym drugim przypadku chodzi przede wszystkim o ułatwienie płatności we wszystkich sklepach, z którymi współpracuje szwedzki fintech. Po połączeniu karty płatniczej z kontem Klarny klient będzie mógł zrealizować zakupy w kilku prostych krokach – dane rozliczeniowe będą już wstępnie wypełnione. To ciekawe o tyle, że Klarna jest jednym z prekursorów usługi w pewnym sensie odwrotnej, a więc buy now, pay later, czyli płatności odroczonych.
Klub bonusów ma z kolei zachęcać do terminowego opłacania zobowiązań i nagradzać za nie. Dotyczy to zarówno dużych płatności, jak i tych na niewielkie kwoty. Klient będzie otrzymywał punkty za terminowe płatności w ramach rozwiązania "zapłać za 30 dni", ale też za transakcje natychmiastowe realizowane z pomocą "zapłać teraz". Zebrane punkty można wymieniać w aplikacji na produkty ze sklepów współpracujących z fintechem.
Firma przekonuje, że członkowie programu mogą też liczyć na zniżki i oferty specjalne. W apce pojawią się też "missions", czyli zadania, po wykonaniu których konsumenci zdobywają dodatkowe punkty. Ich celem jest zachęcanie użytkowników do korzystania z różnych funkcji aplikacji. Spółka dodała, że klub bonusów uruchomiono we wrześniu 2020 roku i korzysta z niego ponad 4 mln konsumentów ze Stanów Zjednoczonych oraz Australii. Teraz usługa trafi na niespełna 10 kolejnych rynków. Do końca 2022 roku oba rozwiązania mają być dostępne na wszystkich rynkach, na których działa fintech.
Na polskim rynku Klarna zadebiutowała latem 2021 roku. Od tego czasu firma nawiązała współpracę z platformą e-commerce IdoSell i wprowadziła funkcję "zapłać za 30 dni" w sklepach stacjonarnych. Z kolei udostępniona jesienią aplikacja umożliwia robienie zakupów z Klarną w dowolnym sklepie internetowym. Docelowo ma to być tzw. superaplikacja, w której oprócz narzędzi e-commerce będą działały rozwiązania finansowe, społecznościowe czy lojalnościowe.