Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Jest porozumienie Amazona i Visy. Potentat e-commerce będzie przyjmować płatności kartami amerykańskiej organizacji

Warunki porozumienia nie zostały ujawnione, ale prawdopodobnie ustąpić musiała Visa

Korporacje Amazon i Visa poinformowały, że doszły do porozumienia w sprawie akceptowania kart amerykańskiej organizacji płatniczej na popularnej platformie e-commerce. Warunki umowy nie zostały przedstawione, ale wiadomo, że porozumienie ma globalny charakter. To istotne, ponieważ o sporze najgłośniej było w kontekście Wielkiej Brytanii, ale rykoszetem oberwali także klienci w Australii czy Singapurze.

Przeczytajcie także: mBank udostępni w aplikacji bilety i parkingi

Temat konfliktu na linii Amazon – Visa wypłynął jesienią 2021 roku. Amazon ogłosił wówczas, że od 19 stycznia 2022 roku nie będzie akceptował płatności kartami kredytowymi Visa w Wielkiej Brytanii. Jako powód podawano wówczas wzrost prowizji interchange, czyli opłaty odprowadzanej przez właścicieli sklepów do banków – wydawców kart z tytułu przyjętych płatności. Kiedy Wielka Brytania była członkiem UE, prowizja ta wynosiła w przypadku kredytówek maksymalnie 0,3 proc. kwoty transakcji. Jednak po brexicie organizacje płatnicze postanowiły podnieść prowizję do 1,5 proc.

Koniec roku nie przyniósł rozstrzygnięcia w tej kwestii, w połowie stycznia wydawało się, że brytyjski oddział Amazona rzeczywiście przestanie przyjmować płatności kartami Visa. Na sporze chciał wówczas skorzystać Curve, który zadeklarował, że z pomocą jego plastików będzie można bez kłopotu płacić za zakupy na platformie Amazona. Platforma e-commerce niedługo później wydała jednak oświadczenie, z którego wynikało, że zapowiedziane zmiany w zakresie przyjmowania płatności kartami Visy nie wejdą w życie w zapowiedzianym terminie.

Przeczytajcie także: Pocztowy wdraża narzędzia chmurowe Microsoftu

Ogłoszone wówczas zawieszenie broni po kilku tygodniach najwyraźniej przerodziło się w pokój. Chociaż szczegóły porozumienia nie zostały ujawnione, nie brakuje opinii, że swoje stanowisko musiała zmiękczyć Visa, która – podobnie jak pozostałe organizacje płatnicze – doświadcza konkurencji ze strony fintechów. Rynek płatności daje dzisiaj sprzedawcom różne możliwości, dzięki czemu nie muszą oni akceptować narzucanych warunków. Dotyczy to zwłaszcza dużych graczy, a do takich z pewnością należy Amazon.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies