Nowe rozwiązania dotyczą systemu CRM. Wcześniej bank udostępnił pracownikom chmurowy pakiet Office 365
Bank Pocztowy poinformował, że rozpoczął wdrażanie systemu zarządzania relacjami z klientem (customer relationship management, CRM), wykorzystującego chmurowe rozwiązania Microsoftu. W efekcie klienci Pocztowego mają zyskać szybszy i łatwiejszy dostęp do jego oferty. Bank zaznacza, że zastosowanie tego narzędzia będzie zgodne z przepisami KNF, a pierwsze efekty współpracy powinny być widoczne w tym półroczu. Pocztowy chwali się, że wprowadza to rozwiązanie jako jeden z pierwszych banków w Polsce.
Instytucja przypomniała, że nie jest to jej pierwszy kontakt z narzędziami chmurowymi – wcześniej 1,2 tys. jego pracowników zyskało w ten sposób dostęp do pakietu Office 365. We współpracy z Microsoftem powstaje też konwersacyjny bot, który ma ułatwić przeszukiwanie bazy wiedzy zgromadzonej w środowisku SharePoint.
Pocztowy przekonuje, że narzędzia chmurowe to element szerszego procesu cyfrowej transformacji. Innym jej przejawem jest wprowadzenie do oferty dla klientów instytucjonalnych karty biometrycznej EMV, opracowanej przez firmę Thales, przy współudziale Mastercarda i Fiserv Polska (wcześniej First Data Polska). Plastik zaoferowano już małym i średnim przedsiębiorstwom, a docelowo ma on też trafić do klientów indywidualnych.