Rozwiązanie trwałego nośnika dostarczają firmy Hitachi Europe oraz Basement
Spółdzielcza grupa bankowa SGB poinformowała o postępach we wdrażaniu platformy Moje Dokumenty SGB, za którą odpowiadają Hitachi Europe oraz Basement. Do usługi przystąpiło już 70 banków z grupy. Zastosowane w tym przypadku zrzeszeniowe rozwiązanie trwałego nośnika oparte jest na technologii macierzy WORM, którą stosują także inne podmioty z rodzimego sektora bankowego.
Trwały nośnik to cyfrowa metoda przekazywania klientom istotnych informacji, do których należą umowy i aneksy do nich, cenniki usług czy regulaminy. Zgodnie z wytycznymi regulatora, trwały nośnik ma zapewniać dostęp do informacji także po rozwiązaniu umowy łączącej klienta z bankiem oraz uniemożliwiać jednostronne wprowadzanie zmian w przekazanych klientowi dokumentach. Wdrażanie takich rozwiązań oznacza większą wygodę dla klienta, ograniczenie kosztów, ale też śladu węglowego generowanego przez banki.
Zastosowanie trwałego nośnika umożliwia bankom wprowadzenie elektronicznych procesów sprzedaży zdalnej, np. konta na selfie czy udzielania kredytu gotówkowego online, który ma się wkrótce pojawić w ofercie SGB.
– Zaimplementowana w banku macierz WORM daje ogromne możliwości rozwoju i może być bazą do dalszej cyfryzacji zrzeszenia SGB. Nasza technologia umożliwia bowiem wdrożenie w przyszłości zrzeszeniowej teczki elektronicznej jako bezpiecznego repozytorium, bezpiecznej wymiany plikowej między bankami zrzeszonymi, a także między bankiem a klientem. Co najważniejsze umożliwia ona cyfryzację procesów wewnętrznych i dokumentacji dla Banków Spółdzielczych SGB – przekonuje Tadeusz Woszczyński, Country Manager Hitachi Europe.
Jak podkreśla SGB, koszty funkcjonowania Moich Dokumentów SGB dla poszczególnych zrzeszonych banków spadają wraz ze wzrostem liczby podmiotów korzystających z tego rozwiązania.