CharIN (Charging Interface Initiative) przekonuje, że standaryzacja ładowania pojazdów elektrycznych powinna dotyczyć nie tylko infrastruktury, ale też metod płatności
Visa poinformowała, że stała się pełnoprawnym członkiem Charging Interface Initiative (CharIN), czyli międzynarodowej organizacji promującej ujednolicenie standardu ładowania pojazdów elektrycznych, a konkretnie rozwiązanie Combined Charging System (CCS). Do zrzeszenia należy obecnie ponad 250 członków, w tym koncerny motoryzacyjne i energetyczne czy producenci infrastruktury do ładowania aut. Visa wchodzi do tego grona jako pierwszy przedstawiciel sektora finansowego.
Amerykańska organizacja płatnicza ogłosiła jednocześnie, że będzie się starać o ujednolicenie systemu płatności w punktach ładowania pojazdów elektrycznych w Europie. Firma przekonuje, że klienci powinni mieć wybór metody płatności. Obecnie kierowca nierzadko jest zmuszany do skorzystania z jednej metody – np. aplikacji dostawcy usługi. Prowadzi to do sytuacji, w której użytkownik pojazdu elektrycznego czasem nie może skorzystać z ładowarki, gdyż jest ona dostępna wyłącznie w modelu subskrypcyjnym.
CharIN oraz Visa wyjaśniają, że działania ujednolicające nie są szeroko podejmowane w Europie – wyjątek stanowią m.in. Niemcy. Dlatego problem chcą rozwiązać niektóre firmy. Organizacja płatnicza inicjuje konsultacje np. z producentami ładowarek, by określić bariery i znaleźć sposób, by je usunąć. Zmiany w tym zakresie powinny zachęcić klientów do wyboru aut elektrycznych, a to z kolei przyczyni się do zmniejszenia emisji w Europie i pomoże osiągnąć neutralność klimatyczną.