Bank tłumaczy to brakiem wsparcia dla IE ze strony Microsoftu
PKO BP poinformował, że niebawem zablokuje możliwość logowania do serwisu iPKO za pośrednictwem przeglądarki Internet Explorer. Wynika to z faktu, że nie będzie ona wspierana przez producenta, czyli korporację Microsoft. Jeżeli ktoś korzysta jeszcze z tego rozwiązania, bank zaleca zmianę i wybranie innej przeglądarki. Decyzja banku jest motywowana kwestiami bezpieczeństwa.
Przeglądarka Internet Explorer to wiekowy produkt, którego korzenie sięgają jeszcze XX wieku. Na początku obecnego stulecia było to najpopularniejsze rozwiązanie w swoim segmencie, konkurencja odpowiadała za marginalną część rynku. Z czasem dominująca pozycja została jednak utracona, a Microsoft ogłosił w połowie ubiegłej dekady, że domyślną przeglądarką dla systemu Windows będzie Microsoft Edge. Wiąże się to z wygaszaniem IE, a w nieodległej przyszłości ma nastąpić całkowite zamknięcie przeglądarki.
Pod koniec 2021 roku PKO BP informował klientów, że nie będą mogli korzystać z innego produktu – aplikacji IKO na Windows Phone. Także i w tym przypadku tłumaczono to kwestiami bezpieczeństwa, ponieważ platforma mobilna przestała być rozwijana przez Microsoft. Apka miała zniknąć z marketu korporacji technologicznej 15 grudnia, ale jeszcze na początku tego roku oprogramowanie było w nim dostępne. Obecnie apka jest już niewidoczna w tym sklepie.