W 30. finał WOŚP zaangażowały się m.in. Fiserv, mBank, Mastercard, PayU, PayPal, Euronet
Przed nami jubileuszowy 30. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wydarzenie odbędzie się w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, a udział w nim zapowiedział już szereg firm – także te z sektora finansów. Jedną z nich jest Fiserv Polska, właściciel marki PolCard, który wspiera inicjatywę niemal od początku. Za sprawą współpracy tego podmiotu z mBankiem do sztabu głównego WOŚP i bezpośrednio do rąk wolontariuszy trafi 550 terminali, z których będą korzystać w dniu finału.
W grudniu Fiserv przekazał blisko 300 terminali do placówek mBanku. Wszystkie te urządzenia są oznaczone specjalnym hologramem, na wygaszaczu wyświetlacza pojawia się czerwone serduszko, a na wydruku potwierdzenia transakcji czarno-białe serduszko oraz napis "darowizna" przy każdej wpłacie. Minimalna kwota datku to 1 gr, a maksymalna 20 tys. zł. Wolontariusze otrzymali proste instrukcje dotyczące obsługi sprzętu, w przypadku awarii mogą skorzystać z infolinii lub serwisu internetowego. Terminal z w pełni naładowaną baterią działa do 5 godzin. Firma zaznacza, że nie pobiera marży agenta rozliczeniowego od transakcji kartowych realizowanych w ramach finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Wspomniany już mBank jeszcze w październiku pokazał kartę na 30. finał. Na plastiku pojawił się motyw graficzny oka. Wynika to z faktu, że środki pozyskane podczas zbiórki wesprą okulistykę dziecięcą. Kolekcjonerską kartę można zamawiać od paru tygodni, do wzięcia jest 50 tys. plastików. Jednocześnie instytucja zapowiedziała akcję, w ramach której przekaże na konto Fundacji 100 tys. zł każdego dnia, którego odnotuje co najmniej 100 wpłat na WOŚP. Zasada ta obowiązuje do dnia finału. Z kolei mLeasing obiecał przekazać na rzecz WOŚP 10 zł za każde opublikowane na Instagramie lub Facebooku zdjęcie ze specjalnym filtrem i hasztagiem #GramyRazem2022.
W aplikacji mBanku znaleźć można ikonę serca do szybkich wpłat. Specjalny przycisk znajdzie się również w serwisie transakcyjnym. Można też dokonywać wpłat online w różnej formie przez bramkę Paynow, dostępną na stronach mBank.pl/WOSP oraz wpłacam.wosp.org.pl. mBank przypomina także, że jego klienci mogą wspierać WOŚP przez cały rok. W aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym można zadeklarować chęć przekazywania na rzecz fundacji drobnej kwoty przy każdej płatności lub stałej sumy co miesiąc. Z kolei każdy klient korporacyjny, który otworzy rachunek w styczniu lub lutym, może zdecydować, że wszystkie opłaty i prowizje pobierane przez bank od stycznia do czerwca mają zostać przekazane na rzecz fundacji.
Do akcji kolejny raz włączył się także PayPal, który ma ułatwiać wpłaty ludziom mieszkającym poza Polską, w tym Polonii. Serwis umożliwia przekazywanie środków m.in. za pomocą jednorazowej dotacji online poprzez przycisk na stronach internetowych www.wosp.org.pl, www.en.wosp.org.pl lub cyklicznych płatności. Użytkownicy PayPal mogą także skorzystać z platformy, aby przejść weryfikację podczas Licytacji Najbardziej Hojnych Darczyńców. PayPal przypominał też, że w czasie 29. finału wpłaty za pośrednictwem rozwiązań elektronicznych cieszyły się wśród darczyńców dużą popularnością: przekazano w ten sposób ponad 133 mln zł, czyli blisko 64 proc. wszystkich zebranych środków.
PayU wesprze działania fundacji po raz 20. Tym razem przygotowano jubileuszową zbiórkę "PayU dla WOŚP". Do wpłat o wartości równej i większej 20 zł PayU dopłaci kolejne 20 zł. Operator płatności przekaże w ten sposób do 200 tys. zł na wsparcie celu tegorocznego finału. Firma przypomina też, że bezprowizyjnie obsługuje wpłaty online w zbiórkach i aukcjach charytatywnych. W ciągu dwóch dekad internauci przekazali dla WOŚP za pośrednictwem systemu PayU ponad 167 mln zł.
Z kolei Euronet Polska umożliwi klientom wsparcie fundacji poprzez wpłaty na jej konto wykonywane w bankomatach firmy (tych jest w kraju 7 tys.). Minimalna kwota donacji wynosi 1 zł, maksymalnie można przekazać w ten sposób 500 zł. Euronet nie pobiera żadnych opłat czy prowizji od darowizn. Firma informuje też, że będzie przypominać o możliwości wpłaty poprzez umieszczenie na ekranach powitalnych wszystkich urządzeń specjalnej grafiki zachęcającej do wsparcia 30. finału WOŚP.
Partnerem wydarzenia kolejny raz będzie także Mastercard. Firma piąty rok z rzędu dostarcza eSkarbonkę – narzędzie do kwestowania na rzecz Fundacji WOŚP w internecie. Swoją eSkarbonkę może założyć każdy, także średnie i małe przedsiębiorstwa, a proces jej rejestracji trwa zaledwie kilka minut. Po założeniu wirtualnej puszki jej właściciel może rozesłać prowadzące do niej linki do znajomych, współpracowników czy krewnych. Wszystkie eSkarbonki są dostępne pod linkami zaczynającymi się od "https://eskarbonka.wosp.org.pl/" i posiadają certyfikat bezpieczeństwa.