Od 1 marca zmiany będą obowiązywać na kontach firmowych. Z czasem obejmą jednak wszystkich
Wśród nowości i zmian, jakie na najbliższe tygodnie zapowiedziało Allegro, pojawiła się informacja o odświeżeniu tabeli opłat za sprzedaż na kontach firmowych. Będą one obowiązywać od 1 marca 2022 roku. Na nowy cennik muszą się też przygotować osoby sprzedające na zwykłych kontach. Potentat e-commerce wprowadzi go jeszcze w tym roku, ale szczegółów w tej kwestii na razie nie podał.
Zmiana cennika obejmie swym zasięgiem wiele kategorii, w tym te najbardziej popularne. I tak w segmencie elektronika w podkategorii telewizory prowizja wzrośnie z 2 proc. do 3 proc., podobnie będzie to wyglądało w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych o wartości do 2 tys. zł. Powyżej tej kwoty opłata wyniesie 60 zł plus 1,5 proc. od nadwyżki ponad 2 tys. zł. Podwyżki obejmą też AGD, telefony, konsole czy sprzęt fotograficzny.
W kategorii moda z 0,25 zł na 0,50 zł wzrośnie minimalna prowizja w przypadku odzieży, obuwia i dodatków. W podkategorii biżuteria i zegarki wzrośnie ona do 1 zł. Allegro zmienia progi w naliczaniu prowizji dla obuwia i odzieży. Np. w podkategorii obuwia sportowego wyniesie ona 12 proc. dla przedmiotów o wartości do 80 zł oraz 9,6 zł plus 6 proc. od nadwyżki powyżej 80 zł. Aktualnie jest to 12 proc. dla przedmiotów o wartości 100 zł i 12 zł plus 6 proc. od nadwyżki powyżej 100 zł.
Większe prowizje będą też dotyczyć materiałów budowalnych, narzędzi, mebli, oświetlenia czy wyposażenia w kategorii dom i ogród czy w kategorii dziecko, gdzie podwyżki obejmą m.in. artykuły szkolne i higieniczne, zabawki, foteliki samochodowe, ale też odzież i obuwie. Podobnie wygląda to w przypadku perfum, produktów do makijażu czy leków bez recepty. Podwyżki nie ominą też motoryzacji i sprzętu sportowego. Pełny ich wykaz znajdziecie na stronie Allegro.
Operator popularnej platformy e-commerce zapowiedział także kilka innych zmian, wśród nich wprowadzenie przeglądu cen dla wszystkich sprzedających. Z jego pomocą można sprawdzić, jaką cenę osiąga dany produkt na rynku – nie tylko w Allegro, ale też poza tym serwisem. Firma będzie także automatycznie tłumaczyć oferty na język angielski. Dotyczy to ofert, w których udostępniono dostawę za granicę. Użytkownicy muszą się też przygotować na nowy sposób rozliczania przesyłek w programie Smart oraz możliwość zdobywania rabatów w programie AlleProgres. Z fazy pilotażu wyszła natomiast usługa One Fulfillment by Allegro, która ma ułatwiać logistykę.