Amerykańska organizacja przekonuje, że technologie chmurowe to przyszłość rozwiązań płatniczych
Visa zaprezentowała niedawno rozwiązanie, które ma stanowić przyszłość przyjmowania płatności: Visa Acceptance Cloud (VAC), czyli soft POS działający w chmurze. Platforma ma sprawić, że bezgotówkowe transakcje staną się jeszcze prostsze i bardziej dostępne – znacząco wzrosnąć może liczba urządzeń, które spełnią rolę terminala.
Jesienią 2020 roku Visa chwaliła się rozwiązaniem Tap To Phone, umożliwiającym przyjmowanie płatności cyfrowych z pomocą smartfona lub tableta z Androidem i chipem NFC. Sprzedawca czy usługodawca instalował odpowiednią aplikację na urządzeniu mobilnym i w ten sposób zamieniał go w terminal. Narzędzie było wówczas dostępne na 15 rynkach. Pod koniec ubiegłego roku z Tap To Phone mogli już korzystać przedsiębiorcy w 54 krajach. W ten sposób w grudniu działało już przeszło 300 tys. urządzeń.
VAC stanowi rozwinięcie Tap To Phone, jednak w tym przypadku nie ma potrzeby pobierania oprogramowania na konkretne urządzenie – będzie ono dostępne w chmurze. Amerykańska organizacja przekonuje, że oznacza to m.in. wysoki poziom bezpieczeństwa (w procesach wykorzystywane są centra danych Visy). Jednocześnie łatwiej będzie o aktualizacje, wprowadzanie usług typu płatności odroczone czy analizę danych.
Rozwiązanie Visy może się okazać przydatne w czasach rozwoju tzw. internetu rzeczy, kiedy szybko przybywa urządzeń podłączonych do sieci i coraz większa liczba produktów staje się "smart". Jako przykład amerykańska organizacja podaje lustra firmy Nobal Technologies, które pomagają dobierać ubrania – za sprawą VAC ten sprzęt sprawdzi się też jako terminal.