Firma powstała w 2019 roku i umożliwia automatyzację obsługi klienta w e-commerce
Polski startup Zowie, ułatwiający obsługę klienta w e-commerce, pozyskał od inwestorów 5 mln dolarów (ok. 20 mln zł). Pieniądze pochodzą m.in. od Gradient Ventures, czyli funduszu Google, skupiającego się na rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji. Środki mają umożliwić firmie rozwój produktu i ekspansję na amerykańskim rynku.
Zowie ułatwia sklepom internetowym personalizację obsługi klienta. Firma tworzy narzędzia do komunikacji z konsumentami, a pomaga w tym autorski silnik AI (sztucznej inteligencji). Rozwiązanie wykrywa powtarzające się pytania i automatyzuje odpowiedzi na nie, dostarcza też pracownikom obsługi klienta kontekstowe informacje, które pomagają w rozwiązaniu bardziej złożonych problemów. Spółka przekonuje, że narzędzie automatyzuje od 60 do 95 proc. zapytań klientów i łatwo integruje się z platformami Zendesk, Shopify, czy Gorgias.
Startup założyli w 2019 roku Maja Schaefer i Maciej Ciołek. Firma zatrudnia dziś ponad 40 osób, m.in. w Warszawie, Krakowie i Nowym Jorku. Podmiot planuje powiększyć swój zespół dwukrotnie do końca 2022 roku. Do grona jego klientów należą Avon, Empik, Giesswein, InPost, czy L’Oreal. Zowie chwali się tym, że jest jedną z pierwszych firm na świecie, która umożliwiła markom automatyzację obsługi klienta przez Instagram dzięki Messenger API.