System jest bezpłatny i można go zintegrować ze sklepem internetowym
Furgonetka, firma działająca w branży logistycznej, poinformowała o uruchomieniu systemu obsługi zwrotów w e-commerce, z którego mogą korzystać zarówno sprzedawcy, jak i ich klienci. Rozwiązanie jest darmowe, można je zintegrować z każdym sklepem online.
W panelu online sprzedawcy konfigurują najważniejsze ustawienia: adres do zwrotu, czas na odstąpienie od umowy czy na zwrot pieniędzy. W oparciu o te dane generowany jest dokument Polityka Zwrotów, zweryfikowany przez prawników Furgonetki.
Następnie sprzedawca w witrynie sklepu powinien udostępnić podstronę "zwrot", przenoszącą klienta do prostego formularza. Kupujący może w ten sposób zlecić zwrot produktów. Właściciele e-sklepów mogą też na bieżąco monitorować informacje o każdym zwrocie i podejmować odpowiednie działania. Furgonetka deklaruje, że na każdym etapie korzystania z systemu zapewnia użytkownikom bezpłatne wsparcie techniczne.
Jak to wygląda z perspektywy konsumenta? Aby dokonać zwrotu za pośrednictwem narzędzia Furgonetki należy zalogować się do panelu zwrot na stronie danego e-sklepu – znajdują się tam wszystkie zamówienia konsumenta. Następnie trzeba wybrać produkt do zwrócenia i ustalić szczegóły przesyłki, m.in. sposób pakowania i opcję dostawy. Użytkownik ma do wyboru usługi 12 różnych przewoźników.
Klient opłaca przesyłkę lub korzysta z darmowego zwrotu – to zależy od polityki danego sklepu. Ostatni etap to nadanie przesyłki. Konsument otrzyma zwrot środków w tej samej formie, w jakiej płacono za produkt. Nastąpi to w ciągu maksymalnie 14 dni. Użytkownik może na bieżąco śledzić informacje o wszystkich zwracanych przez siebie produktach, znajdzie je w panelu na stronie Furgonetka.pl lub w aplikacji mobilnej firmy.