Dodatkowym krokiem, wymaganym przy łączeniu aplikacji z kontem, jest wysłanie SMS-a
mBank poinformował o wprowadzeniu dodatkowej czynności w procesie uzyskiwania dostępu do konta za pomocą aplikacji mobilnej. Klient, który pobierze ją ze sklepu, zainstaluje na swoim urządzeniu i poda wymagane dane, będzie musiał jeszcze wysłać wiadomość tekstową. Zobliguje go do tego ekran z komendą „Wyślij nam SMS”. Instytucja przypomina, by krok ten wykonać z numeru zarejestrowanego w banku, i przestrzega, by nie ingerować w treść wysyłanej wiadomości.
W kolejnym kroku klient powinien odsłuchać wiadomość głosową z kodem (cztery cyfry) i wpisać go w apce. Następnie należy podać PIN do wcześniej połączonej aplikacji lub hasło do serwisu transakcyjnego. To jednak nie koniec – bank poprosi też o dwie środkowe kolumny cyfr z dowolnej, aktywnej karty mBanku. Pozostaje ustalić PIN do apki i potwierdzić operację.
Jeśli użytkownik chce połączyć aplikację z telefonu, który nie jest zarejestrowany w mBanku, powinien zrobić to w serwisie transakcyjnym.
mBank przekonuje, że wprowadzenie dodatkowego zabezpieczenia utrudni oszustom podszywanie się pod klientów. Wyjaśnia też, że zmiany będą wprowadzane stopniowo. Jednocześnie instytucja przypomina, że swoją aplikację udostępnia wyłącznie w autoryzowanych sklepach: App Store, Google Play i AppGallery (dla telefonów Huawei). Pobieranie i aktualizacja apek powinny się odbywać tylko za pośrednictwem tych marketów. Korzystanie z oprogramowania pochodzącego z innego źródła może się skończyć utratą ważnych danych i pieniędzy.