Z badania amerykańskiej organizacji wynika m.in., że 40 proc. posiadaczy kryptowalut zmieniłoby bank na taki, który zaoferowałby związane z nimi produkty
Visa poinformowała o uruchomieniu Crypto Advisory Practice. W ramach tego projektu korporacja zamierza doradzać innym podmiotom w zakresie wdrażania i rozwijania rozwiązań kryptowalutowych. Amerykańska organizacja tłumaczy, że cyfrowe pieniądze coraz silniej przenikają do powszechnej świadomości. Z badania firmy wynika, że 94 proc. respondentów, podejmujących decyzje finansowe w swoich gospodarstwach domowych, zdaje sobie sprawę z istnienia tych instrumentów.
Nowa inicjatywa powstała w ramach Visa Consulting & Analytics, czyli konsultingowej części firmy, zajmującej się płatnościami. Podmiot ten działa globalnie (75 miast świata), a w skład zespołu wchodzi 700 specjalistów, w tym ekonomistów czy naukowców. Za sprawą doświadczenia z zakresu płatności, wywiadu gospodarczego oraz analizy danych, jednostka ta może identyfikować potrzeby i wskazywać rozwiązania prowadzące do korzyści klientów.
Większe skupienie się Visy na zagadnieniu walut cyfrowych wynika z rosnącej akceptacji tych instrumentów wśród konsumentów. Organizacja płatnicza przeprowadziła badanie "The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage", które objęło ponad 6 tys. osób podejmujących decyzje finansowe na ośmiu rynkach (Argentyna, Australia, Brazylia, Niemcy, Hong Kong, RPA, Wielka Brytania i USA). Wynika z niego m.in., że kryptowaluty posiada lub wykorzystuje prawie jedna trzecia dorosłych osób świadomych ich istnienia. Większość z nich (62 proc.) stwierdziła, że korzysta z kryptowalut częściej niż w poprzednim roku.
Badanie wykazało też, że cyfrowe waluty są popularniejsze na rynkach wschodzących, gdzie posiada je lub wykorzystuje 37 proc. ankietowanych konsumentów świadomych ich istnienia. Na rynkach rozwiniętych odsetek ten wynosi 29 proc. Z kolei najczęstszą motywacją do posiadania i korzystania z kryptowalut jest przekonanie, iż stanowią one “przyszłość finansów” (42 proc.) oraz chęć bogacenia się (41 proc.)
Spośród obecnych posiadaczy kryptowalut, 81 proc. wyraziło zainteresowanie kartami, które pozwalałyby wymieniać i wydawać kryptowaluty u sprzedawców detalicznych w taki sam sposób, w jaki korzysta się z kart debetowych i kredytowych. Niemal co piąty ankietowany (18 proc.) stwierdził, że prawdopodobnie zmieniłby bank na taki, który w najbliższych 12 miesiącach zaoferowałby mu produkty kryptowalutowe. Wśród posiadaczy cyfrowych walut taką zmianę zadeklarowało 40 proc. badanych.
Reprezentujący Visę Antony Cahill przekonuje, że kryptowaluty symbolizują zmianę technologiczną w zakresie przepływu pieniędzy i własności cyfrowej. Każda instytucja finansowa będzie potrzebowała strategii w zakresie cyfrowego pieniądza. Dotyczy to banków centralnych oraz komercyjnych, ale też np. sektora handlu.