Sklepy internetowe korzystające z platformy IdoSell, będą mogły oferować konsumentom płatności odroczone szwedzkiego fintechu
Działająca na rynku BNPL (płatności odroczone) Klarna oraz IdoSell, firma rozwijająca platformę dla sklepów internetowych, poinformowały o nawiązaniu współpracy. Sprawi ona, że sklepy korzystające z rozwiązań IdoSell (a jest ich ponad 6,5 tys.) będą mogły oferować klientom narzędzia szwedzkiej spółki – np. opcję "Zapłać za 30 dni".
Za sprawą partnerstwa klient sklepu, który udostępni płatności odroczone, będzie mógł otrzymać produkt i sprawdzić go bez angażowania swoich środków. Jeśli zdecyduje się go zatrzymać, na uregulowanie rachunku będzie miał kilka tygodni. Sklep internetowy nie musi czekać tyle czasu na pieniądze – płatność otrzymuje z góry.
Dla IdoSell to kolejne duże partnerstwo w ostatnich kwartałach. Niedawno firma informowała o integracji z Cdiscount – francuskim marketplacem, w którym zarejestrowało się ponad 10 mln klientów. Wcześniej nawiązano współpracę z amerykańskim Wish oraz Packetą – platformą świadczącą usługi logistyczne. W efekcie sprzedawcy będą mogli wysyłać swoje towary do 34 krajów z Europy, Azji i Ameryki. Pod koniec lipca okazało się natomiast, że IdoSell przejął pakiet większościowy swojego konkurenta – węgierskiego Shoprentera.
Z kolei Klarna oferuje m.in. usługę płatności odroczonych, a na liście jej globalnych partnerów handlowych znajduje się już 250 tys. podmiotów. Założony w 2005 roku fintech działa na 19 rynkach i zatrudnia 5 tys. pracowników. Wyceniana na ponad 45 mld dolarów firma weszła ze swoimi usługami do Polski kilka miesięcy temu. Od tego czasu spółka zaprezentowała nową aplikację mobilną i ogłosiła, że jej rozwojem w Polsce pokieruje Łukasz Dwulit.