W ubiegłym roku za pomocą eSkarbonek udało się zebrać prawie 18 mln zł
Pod koniec stycznia 2022 roku odbędzie się jubileuszowy, 30. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po raz dziesiąty partnerem wydarzenia będzie Mastercard, który piąty rok z rzędu dostarcza eSkarbonkę – narzędzie do kwestowania na rzecz Fundacji WOŚP w internecie. Swoją eSkarbonkę może założyć każdy, także średnie i małe przedsiębiorstwa, a proces jej rejestracji trwa zaledwie kilka minut. Środki zebrane podczas tegorocznego finału zostaną wykorzystane na diagnostykę i leczenie wzroku u dzieci.
Kwestować poprzez eSkarbonki można od początku grudnia. W ciągu pierwszego tygodnia na konto 30. finału wpłynęło 96 tys. zł od ponad 3 tys. darczyńców. Do tej pory założono ponad 16,2 tys. wirtualnych puszek, z czego 13 tys. uruchomiono w dniu startu inicjatywy. Stanowi to 60 proc. wszystkich puszek funkcjonujących w trakcie 29. finału. Swoje eSkarbonki założyło już blisko 15,5 tys. wolontariuszy. Dla porównania: w pierwszym roku funkcjonowania tego rozwiązania wirtualne puszki założyło 2,2 tys. pełnoletnich wolontariuszy i zebrano w ten sposób blisko 170 tys. zł. W ubiegłym roku narzędzie pozwoliło zebrać już 17,8 mln zł.
Po założeniu wirtualnej puszki jej właściciel może rozesłać prowadzące do niej linki do znajomych, współpracowników czy krewnych. Wszystkie eSkarbonki są dostępne pod linkami zaczynającymi się od "https://eskarbonka.wosp.org.pl/" i posiadają certyfikat bezpieczeństwa. Po wybraniu metody płatności użytkownik jest przekierowywany do operatora PayU. Wiarygodność linku można sprawdzić pod tym adresem, do zbiórki dołączycie też, korzystając ze strony głównej eSkarbonki.
Mastercard przypomniał również o swojej akcji na Twitterze. Za każdego tweeta oznaczonego #MastercardGrazWOSP w dniu 30. finału, amerykańska organizacja przekaże Fundacji 5 zł. W 2021 roku padł rekord, a na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wpłynęło ponad 358 tysięcy złotych, pochodzących z ponad 71,6 tys. unikalnych tweetów.