Znana z rynku przesyłek spółka dywersyfikuje swój biznes. Niedawno zapowiedziano m.in. rozwój platformy InPost Fresh. Wygląda na to, że chce mieć też własny system płatności
Firma InPost zarejestrowała w Urzędzie Patentowym nowy znak towarowy: InPost Pay. Z informacji dostępnych na stornie instytucji wynika, że zgłoszenia dokonano 9 listopada, a w połowie miesiąca ujawniono rejestrację. Jako pierwszy zwrócił na to uwagę serwis dlahandlu.pl. Biuro prasowe InPostu poproszone przez cashless.pl o szczegóły nowego projektu, odmówiło komentarza. A sam znak wygląda tak:
InPost Pay, jeśli operator rzeczywiście będzie chciał wprowadzić na rynek taką usługę, najprawdopodobniej będzie systemem płatności firmy kurierskiej. Wskazuje na to klasyfikacja znaku w Urzędzie Patentowym. Mowa jest m.in. o oprogramowaniu do płatności, terminalach, obsłudze i przetwarzaniu transakcji, także tych bezdotykowych i internetowych. Jeśli spółka Rafała Brzoski wprowadzi takie rozwiązanie, będzie kolejną firmą, która wychodzi poza swój pierwotny obszar działalności i zabiera się za obsługę finansów. Dobrym przykładem jest Allegro, a spoza Polski Apple czy Google.
W ostatnich dniach pojawiło się sporo doniesień na temat InPostu. Firma kurierska nawiązała na rynku brytyjskim współpracę z eBayem. Obecnie spółka posiada w tym kraju 2,5 tys. paczkomatów, ale za trzy lata ma ich być 10 tys. Rafał Brzoska zapowiedział też rozwój platformy InPost Fresh, służącej do zamawiania produktów ze sklepów – dotyczy to zarówno pojawienia się w kolejnych miastach, jak i dodania nowych partnerów.
Źródło: Dla Handlu