W Polsce podmiot współpracuje m.in. z mBankiem, dla którego rozwija narzędzia w mKsięgowości
Polski fintech CashDirector poinformował o rozpoczęciu działalności na amerykańskim rynku. Firma tworzy zautomatyzowany system księgowy, którego odbiorcami są małe i średnie przedsiębiorstwa. Oprócz Polski podmiot jest obecny w Belgii, Francji, Niemczech i we Włoszech. Strategia firmy zakłada uruchamianie oddziału w każdym kraju, w którym oferuje ona swoje rozwiązania. Szefem amerykańskiego oddziału został Jason Hubbord, specjalizujący się we wdrażaniu rozwiązań IT na rynku finansowym.
USA postrzegane są przez podmiot jako bardzo ważny rynek, na którym działa 30 mln firm i mikrofirm. CashDirector rozpocznie działalność w Teksasie, zasięgiem obejmując również sąsiednie stany. W przyszłym roku spółka zamierza pozyskać od inwestorów kilkadziesiąt milionów dolarów na rozwój w USA. Dotychczas w projekt zainwestowały EEC Venture, Luma Venture oraz TechStars.
CashDirector nie oferuje swoich rozwiązań bezpośrednio małym firmom – dostarcza je instytucjom finansowym, np. bankom. W Polsce podmiot współpracuje m.in. z mBankiem, dla którego rozwija narzędzia w ramach mKsięgowości. Obecnie trwają rozmowy z amerykańskimi instytucjami, które miałyby zostać partnerami CashDirector. Firma przekonuje, że wdrożenie jej platformy do automatyzacji i cyfryzacji procesów finansowych pozwoli amerykańskim bankom zwiększyć liczbę klientów oraz zaoferować im nowe usługi.