Akwizycja działającego także na polskim rynku Wolta, ma pomóc stworzyć globalną platformę do zamawiania posiłków i zakupów
DoorDash, amerykańska firma rozwijająca platformę do zamawiania i dostarczania jedzenia, połączy siły ze swoim europejskim rywalem – spółką Wolt. Transakcja o wartości około 7 mld euro ma być sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku. Nabywca zapłaci swoimi akcjami. Dobrze znana w Polsce marka Wolt nie zniknie z rynku – firma nadal będzie używać tego logo.
Firma Wolt powstała w Finlandii w 2014 roku. Dzisiaj działa w 23 krajach i zatrudnia 4 tys. pracowników. W Polsce pojawiła się w 2018 roku i wiązało się to z przejęciem operatora aplikacji do zamawiania posiłków Daily.pl. Początkowo usługa dostępna była tylko w Warszawie i Gdańsku, ale dzisiaj można z niej korzystać także w innych dużych miastach. Serwis techcrunch.com podaje, że Wolt do tej pory pozyskał od inwestorów 850 mln dolarów.
Z kolei dla DoorDash, największego w swoim segmencie gracza na rynku w USA, będzie to już szósta akwizycja. W wyniku przejęcia szef Wolta, Miki Kuusi, stanie na czele DoorDash International i będzie odpowiadał m.in. za ekspansję firmy. Firma deklaruje w komunikacie, że zamierza intensywnie inwestować w swój rozwój, a celem jest stworzenie, jak to określono, globalnej platformy dla lokalnego handlu.