Pracownik banku zyska jedynie bierny dostęp do ekranu klienta i to w ograniczonym zakresie
Millennium wprowadził nowe rozwiązanie dla klientów firmowych korzystających z serwisu Millenet. Zyskali oni możliwość czatowania z doradcami i uzyskania wsparcia online w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej, ale też znajdywania korzystnych usług. Instytucja zaznacza, że wartą uwagi funkcją tego narzędzia jest współdzielenie ekranu z doradcą.
Aby skorzystać z czatu, wystarczy kliknąć w Millenecie ikonę wsparcia i wybrać tę formę kontaktu oraz określić, jakiego rodzaju pomoc jest potrzebna. Pojawi się konsultant, któremu można udostępnić podgląd wyświetlanego ekranu. Pracownik może w efekcie wskazywać dodatkowym kursorem konkretne rozwiązania. Bank zaznacza jednak, że doradca posiada wyłącznie bierny dostęp do bieżącego widoku ekranu klienta. Może wskazywać poszczególne elementy, ale nie klikać w nie lub uzupełniać pola.
Instytucja wyjaśnia w komunikacie, że konsultant nie widzi innych otwartych zakładek w przeglądarce klienta, ani elementów czy programów zainstalowanych na jego komputerze. Gdy sesja wygaśnie, bank traci bezpowrotnie możliwość widoku ekranu klienta. Nawiązanie kolejnej sesji możliwe jest jedynie w kolejnym połączeniu zainicjowanym przez użytkownika. Do prowadzonego już czatu może dołączyć kolejny konsultant, specjalizujący się w danym temacie.
Skorzystanie z pomocy online nie wymaga instalowania żadnego dodatkowego oprogramowania. Bank przekonuje, że czat z funkcją współdzielenia ekranu przyda się np. w czasie, gdy w firmie nieobecny jest pracownik odpowiedzialny za kontakt z tą instytucją, a także podczas wykonywania bardziej złożonych operacji w bankowości elektronicznej. Spada wówczas ryzyko popełnienia błędu.
Millennium przypomina o innych udogodnieniach w serwisie Millenet dla przedsiębiorców. Udostępnił np. moduł do wymiany dokumentów, dzięki czemu ich obieg stał się w pełni cyfrowy. Wcześniej uruchomiono też platformę do obsługi umów leasingu.