Wcześniej należący do Poczty Polskiej Bank Pocztowy wycofał z rynku usługi sprzedawane pod marką EnveloBank
Poczta Polska poinformowała, że zaoferuje klientom nową aplikację mobilną oraz panel do zarządzania przesyłkami (dla użytkowników komputerów). Spółka nazywa to oprogramowanie "multifunkcjonalnym", a umożliwi ono m.in. obsługę przesyłek KEP (kurierskich, ekspresowych i paczkowych) od nadania po odbiór w automacie. W komunikacie mowa jest także o innych funkcjach, jak np. wyszukiwanie placówek pocztowych.
Realizacją tego projektu zajmie się spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Firma nie podała w komunikacie, ile będzie kosztowało wdrożenie nowego rozwiązania, nie jest też jasne, kiedy skorzystają z niego klienci. Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej, zapewnia jedynie, że stanie się to "wkrótce".
Zapowiedź uruchomienia nowego oprogramowania jest o tyle ciekawa, że PP już od dawna oferuje aplikację mobilną Envelo służącą mniej więcej do tego samego, co zapowiedziana własnie nowa apka. Rozwiązanie nie cieszy się jednak zbyt dobrą opinią, na co wskazują np. recenzje w Google Play. Średnia ocena aplikacji w tym markecie to 2,7 gwiazdki na 5 możliwych do uzyskania.
Pojawia się zatem pytanie, czy ogłoszona właśnie decyzja o budowie nowej aplikacji mobilnej oznacza likwidację marki Envelo. W tym kontekście warto wspomnieć, że kilka miesięcy temu należący do Poczty Polskiej Bank Pocztowy wycofał z rynku usługi sprzedawane wcześniej pod nazwą EnveloBank. Przedstawiciele instytucji przekonywali wówczas, że jedna marka oznacza większy porządek w usługach.
W sprawie przyszłości marki Envelo wysłałem pytania do biura prasowego PP. Gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję tekst.