Plastiki z linii Touch Card posiadają z boku nacięcia w różnych kształtach, które ułatwiają odróżnienie np. karty debetowej od kredytowej
Mastercard zaprezentował nowy standard kart płatniczych. Plastiki Touch Card powstały z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. Organizacja przypomina, że ludzi, którzy mają problem ze wzrokiem, jest już na świecie 2,2 mld. Tymczasem karty stają się całkiem płaskie, znikają z nich wypukłe litery i cyfry. Amerykańska firma znalazła proste, ale skuteczne rozwiązanie tego problemu.
Na krótszym boku produktów z linii Touch Card pojawi się nacięcie. W przypadku kart debetowych będzie ono kwadratowe, kredytówki zostaną oznaczone okrągłym wycięciem, a karty przedpłacone trójkątnym. Dzięki temu klient za pomocą samego dotyku rozpozna plastik, ale też będzie mógł go odpowiednio włożyć np. do bankomatu. Produkty zaprojektowane we współpracy z firmą Idemia uzyskały już aprobatę odpowiednich instytucji w USA i Wielkiej Brytanii.
W połowie października innowacją w tym zakresie chwalił się na polskim rynku Santander. Bank rozpoczął wydawanie kart z blind notch, czyli wcięciem na jednej z krótszych krawędzi plastiku. W tym przypadku chodzi jedynie o orientowanie się, którą stroną należy wsunąć kartę np. do bankomatu. Chociaż Santander zapewniał, że jako pierwszy bank wprowadził w Polsce to rozwiązanie, warto dodać, że wcześniej takie karty pojawiły się nad Wisłą np. w ofercie fintechu Twisto.