Inpost chce być postrzegany jako firma proekologiczna. Podobną narrację stosuje Allegro, które stawia pierwsze kroki na rynku automatów paczkowych
Aplikacja Inpost Mobile doczekała się aktualizacji. Oprócz poprawek graficznych oraz optymalizacji, jej użytkownicy odnajdą tam nową funkcję połączenia telefonicznego do kuriera. Firma zarządzana przez Rafała Brzoskę coraz mocniej akcentuje też wątki ekologiczne – w apce, z której ma już korzystać 7 mln osób, można sprawdzać jakość powietrza przy wybranych paczkomatach.
Inpost chce być postrzegany jako "zielona" firma i w tym celu realizuje m.in. program Green City. W ramach tej inicjatywy nawiązuje współpracę z miastami, by np. poprawiać jakość powietrza. Flota firmy wymieniana jest na elektryczną, przy paczkomatach pojawiają się ładowarki dla pojazdów tego typu, ale też roślinność oczyszczająca powietrze. Podmiot przekonuje przy tym, że paczkomaty są najbardziej ekologiczną formą zakupów internetowych – z jego wyliczeń wynika, że zamówienie przesyłki do paczkomatu zmniejsza emisję CO2 nawet o 75 proc. w porównaniu do dostawy bezpośrednio do domu klienta
Co ciekawe, na kwestie ekologiczne w automatach paczkowych mocno stawia także Allegro. Maszyny potentata e-commerce mają być zasilane energią pochodzącą z odnawialnych źródeł. Zostaną też wyposażone w czujniki jakości powietrza, a generowane przez nie dane będą powszechnie dostępne. W wybranych lokalizacjach przednia strona maszyny będzie pokryta roślinami o powierzchni około 10 metrów kwadratowych.