Packeta oferuje sprzedawcom dostęp do 8 tys. własnych punktów odbioru oraz do 92 tys. partnerskich placówek
IdoSell, czyli rodzimy dostawca platformy do prowadzenia sklepów internetowych, i Packeta, międzynarodowa platforma świadcząca usługi logistyczne, poinformowały o integracji. Dzięki tej współpracy kilka tysięcy polskich e-sklepów będzie mogło wejść na zagraniczne rynki lub rozwinąć swój biznes poza Polską. Sprzedawcy będą mogli wysyłać swoje towary do 34 krajów z Europy, Azji i Ameryki.
Z nadesłanego komunikatu wynika, że Packeta zaoferuje sprzedawcom dostęp do 8 tys. własnych punktów odbioru oraz do 92 tys. partnerskich placówek. Firma współpracuje już z 30 tys. sklepów internetowych i 70 firmami kurierskimi. Podmiot powstał w 2010 roku, a w ubiegłym roku obsłużył 40,5 mln przesyłek. Packeta oferuje całą logistykę i automatyzację w jednym miejscu, dzięki czemu e-sklep nie musi szukać dostawców na własną rękę, negocjować z nimi cen, a następnie podpisywać kilku różnych umów.
Z kolei IdoSell podkreśla, że koncentruje się ostatnio na rozwoju transgranicznym, ponieważ jest to jeden z dominujących trendów w e-commerce. Niedawno firma informowała o współpracy z Wish. To amerykański gracz łączący sprzedawców z klientami za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Pod koniec lipca okazało się natomiast, że IdoSell przejął pakiet większościowy swojego konkurenta – węgierskiego Shoprentera. To początek większej konsolidacji europejskiego rynku e-commerce, do której przygotowuje się polska firma.