Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płacąc w Jysk kartą Mastercard, sadzicie drzewa. To kolejna odsłona akcji Priceless Planet Coalition

Akcja potrwa do końca października lub do wyczerpania przeznaczonych na nią środków

Klienci stacjonarnych sklepów Jysk, którzy zapłacą w nich kartą Mastercard, staną się uczestnikami projektu proekologicznego. Od każdej takiej płatności zostanie przekazane 2 euro, czyli około 9 zł, na sadzenie drzew. Akcja potrwa do końca października lub do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel. Partnerem przedsięwzięcia jest spółka Fiserv Polska, właściciel marki Polcard.

Przeczytajcie także: Polska spółka Cloud Services wkracza do Afryki

Każda transakcja w ramach tego projektu, bez względu na jej wartość, oznacza jedno drzewo więcej dla planety. Organizatorzy zakładają, że dzieki inicjatywie zasadzonych zostanie 30 tys. drzew, co odpowiada 5-hektarowemu lasowi. Przyjmując, że 1 ha lasu w ciągu doby wytwarza 700 kg tlenu i zaspokaja dobowe zapotrzebowanie 2,5 tys. osób, las posadzony dzięki akcji dostarczy tlenu dla 12,5 tys. ludzi. Pomysłodawcy przedsięwzięcia wskazują także, że właściwe rozmieszczenie drzew na terenach zurbanizowanych może obniżyć temperaturę powietrza o 8 stopni C.

Przeczytajcie także: Przelewy na numer telefonu Blik wprowadza spółdzielcza grupa SGB

Akcja jest realizowana w ramach projektu Priceless Planet Coalition, czyli platformy jednoczącej działania na rzecz ochrony klimatu i środowiska naturalnego. Na początku 2020 roku Mastercard ogłosił, że w ramach tego przedsięwzięcia posadzonych zostanie 100 mln drzew w ciągu pięciu lat. W gronie partnerów organizacji płatniczej znalazły się m.in. Citibank, Santander UK, IHS Markit, bunq, Saks Fifth Avenue, L.L. Bean czy duże firmy z branży transportowej. Niespełna rok temu amerykańska organizacja informowała, że do koalicji przystąpiło ponad 20 nowych członków, w tym DZ Bank, Doconomy, EedenBull, Eurobank, Halkbank AD Skopje czy WESTbahn.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies