Biorąca udział w konsolidacji branży płatniczej w Europie spółka Worldline robi porządek w swoim portfolio
Firma Worldline poinformowała o ujednoliceniu swoich brandów. Szyld Worldline zastąpi marki equensWorldline, Bambora, Paymark, a także rozpoznawalne w Polsce SIX Payment Services – wszystkie znikną z rynku. Korporacja zaznaczyła, że marka Ingenico, z uwagi na swoją pozycję na rynku terminali płatniczych, wciąż będzie używana, zachowane zostaną także brandy joint ventures.
Podmiot wyjaśnia w komunikacie, że po latach przejmowania firm i integrowaniu ich od strony technicznej przyszedł czas na konsolidację wizerunkową – Worldline ma się przekształcić w globalną markę. Następuje to kilka kwartałów po uzyskaniu przez instytucję pełnej niezależności na początku 2020 roku, kiedy firma oficjalnie opuściła grupę Atos.
Worldline to jedna z największych na świecie firm w branży płatniczej. Podmiot deklaruje obsługę ponad 1 mln akceptantów i ponad 320 instytucji finansowych, ale wciąż rośnie m.in. za sprawą przejęć. W kwietniu 2020 roku okazało się, że kupił czeską spółkę GoPay obsługującą płatności internetowe i prowadzącą działalność także w Polsce. Na 2021 rok zapowiedziano kolejne przejęcia – w Grecji, krajach nordyckich i we Włoszech. W przeszłości firma była też podobno zainteresowana przejęciem spółki Polskie ePłatności.