Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polacy polubili usługi subskrypcyjne. Dominują serwisy z filmami i serialami

Przelew pozostaje najbardziej popualarną metodą płacenia za usługi w abonamencie

Spółka Blue Media opublikowała wyniki badania "Finanse Polaków w czasach pandemii", w którym przyjrzano się m.in. usługom subskrypcyjnym na naszym rynku. Okazuje się, że z ich internetowej wersji korzysta już sześciu na dziesięciu Polaków. Największą popularnością cieszy się rozrywka bez konieczności wychodzenia z domu. To jeden z efektów pandemii oraz wynikających z niej lockdownów.

Przeczytajcie także: Nowy prezes eObuwia kupi akcje spółki za 100 mln zł

Wśród najczęściej używanych usług subskrypcyjnych dominują serwisy z filmami i serialami – korzysta z nich czterech na dziesięciu ankietowanych. Na przestrzeni ostatnich lat nastąpiła tu zauważalna zmiana – jeszcze w 2018 roku rozrywkę w takiej wersji subskrybowało 11 proc. badanych. Za stały dostęp do serwisów muzycznych płaci 15 proc. badanych, podobnie wygląda to w przypadku oprogramowania, np. biznesowego (subskrybuje je 17 proc. badanych). Za gry w abonamencie płaci 11 proc. ankietowanych, taki sam wynik osiągnęła prasa online. O ile jednak w tym pierwszym przypadku zanotowano wzrost, o tyle słowo pisane cieszy się coraz mniejszym zainteresowaniem.

Jedna trzecia ankietowanych korzysta z nieinternetowych usług subskrypcyjnych. Do najczęściej wybieranych należą abonamenty medyczne (12 proc.), jedzenie, w tym posiłki dostarczane do domu (9 proc.) oraz dieta pudełkowa (5 proc). Popularność dwóch ostatnich wzrosła, a wpływ na to miała pandemia. Jej efektem jest także spadek liczby wykupywanych abonamentów na wejścia na siłownię. Z badania wynika, że w przypadku usług offline Polacy stawiają przede wszystkim na te praktyczne.

Przeczytajcie także: Porówneo nawiązało współpracę insurtechem Trasti

Najczęściej wybieraną metodą zapłaty za usługi abonamentowe pozostaje przelew. O ile jednak w 2018 roku na rozwiązanie to wskazywało 59 proc. badanych, o tyle obecnie jest to 36 proc. Sposób ten dominuje wśród osób powyżej 55. roku życia. Polacy coraz częściej za subskrypcje płacą kartą (26 proc. wobec 21 proc. w 2018 roku), na znaczeniu zyskuje też Blik, który wskazało 22 proc. badanych. Metoda ta preferowana jest przede wszystkim przez osoby młodsze.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies