Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Australia bierze pod lupę portfele cyfrowe. Chce ograniczyć wpływy Apple i Google

Popularność Apple Pay czy Google Pay rośnie, więc australijscy politycy nie zamierzają zostawiać ich bez kontroli

Władze Australii rozważają wprowadzenie przepisów, które regulowałyby funkcjonowanie portfeli cyfrowych od Apple czy Google. Cytowany przez serwis CNBC minister skarbu tego kraju, Josh Frydenberg, stwierdził niedawno, że jeśli Australia nie podejmie odpowiednich działań w tej kwestii, Dolina Krzemowa samodzielnie określi ramy funkcjonowania australijskiego systemu płatności – jednego z najważniejszych elementów infrastruktury gospodarczej kraju.

Przeczytajcie także: Furgonetka rusza z usługą przesyłek ekspresowych

Rozwiązania takie jak Apple Pay, Google Pay czy WeChat Pay (za chiński WeChat odpowiada korporacja Tencent; to wielozadaniowy komunikator wykorzystywany m.in. w płatnościach) nie są obecnie rozpatrywane w Australii jako narzędzia płatnicze, a to sprawia, że funkcjonują poza systemem regulacyjnym. Tymczasem ich znaczenie na rynku rośnie – według danych Banku Rezerwy Australii w 2016 roku płatności z użyciem portfeli cyfrowych firm technologicznych stanowiły 2 proc. transakcji kartami. W 2019 roku było to już 8 proc.

Przeczytajcie także: Getin rozszerza zastosowanie systemu mojeID

W Australii już od kilku lat zagadnienie cyfrowych płatności dostarczanych przez tzw. big tech wywołuje emocje. Niedawno australijskie banki wznowiły walkę o dostęp do modułu NFC (umożliwia bezstykową komunikację) w urządzeniach mobilnych Apple. Komponent ten jest używany w bezdotykowych płatnościach mobilnych. Banki przekonują, że zachowując tylko dla siebie dostęp do NFC, amerykańska korporacja hamuje rozwój innowacji oraz zwiększa koszty transakcji na rynku usług płatniczych.

Dotychczas to Apple było górą w zmaganiach z australijskimi bankami.

KATEGORIA
PRAWO
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies