Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Badanie Blue Media: rośnie grupa Polaków korzystających z usług cyfrowych, ale widać już efekt "końca pandemii"

Co trzeci ankietowany nie zamierza korzystać z usług realizowanych za pośrednictwem sieci, takich jak np. porady lekarskie

Spółka Blue Media opublikowała wyniki przeprowadzonego dla niej badania "Finanse i zwyczaje finansowe Polaków w czasie pandemii". Pokazują one, że rośnie grupa Polaków korzystających z cyfrowych usług. Tak dzieje się np. w przypadku porad medycznych realizowanych za pośrednictwem sieci. O ile w 2020 roku korzystanie z takich usług zadeklarowało 14 proc. respondentów, o tyle w tym roku już blisko co piąty ankietowany miał styczność z poradą lekarską przez internet.

Przeczytajcie także: eService obsługuje ponad pół miliona terminali

Badanie pokazało, że wzrosło grono rodaków podpisujących elektronicznie dokumenty (z 24 proc. w 2020 roku do 26 proc. obecnie). Większa grupa badanych miała też styczność z edukacją zdalną, także tą pozalekcyjną. Zmiany w odwrotnym kierunku zachodzą w przypadku pracy zdalnej: w 2020 roku zetknęło się z nią 25 proc. respondentów, w tym roku o 1 proc. mniej. Jak wyjaśnia Blue Media, może to mieć związek z luzowaniem obostrzeń i powrotem ludzi do biur.

Przeczytajcie także: Getin rozszerza zastosowanie systemu mojeID

Co ciekawe, niektóre e-usługi nie przekonały do siebie zdecydowanej większości badanych. O ile w ubiegłym roku zamiar wykonywania pracy zdalnie deklarowało 40 proc. respondentów, tak obecnie jest to 28 proc. W przypadku porad lekarskich nastąpił spadek z 35 proc. do 24 proc. Mniej respondentów wyraża też chęć zdalnego podpisywania dokumentów i uczestniczenia w edukacji online. Znacząco, bo z 26 do 34 proc., wzrósł za to odsetek osób, które nie zamierzają korzystać online ze wspomnianych usług. To zjawisko również można tłumaczyć efektem "końca pandemii", czyli stopniowym powrotem życia do normalności.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies