Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Poczta Polska budzi się z letargu? Szuka lokalizacji dla swoich automatów paczkowych

Spółka do końca przyszłego roku chce uruchomić 2 tys. maszyn, można się spodziewać, że będą funkcjonowały pod nazwą "smartbox"

Poczta Polska ogłosiła, że poszukuje miejsc dla swoich automatów paczkowych. Spółka precyzuje w komunikacie, że przy ocenie propozycji będą brane pod uwagę nie tylko lokalizacja, ale też możliwość podłączenia do sieci elektrycznej, rozmiar działki, dojazd dla kuriera czy obecność parkingu. Takie punkty w założeniu muszą być dostępne przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Podmiot deklaruje, że do końca 2022 roku chce uruchomić 2 tys. maszyn.

Przeczytajcie także: TryPay pozwoli przedsiębiorcom odłożyć zapłatę o 60 dni

Urządzenia Poczty umożliwią nie tylko odbieranie, ale też nadawanie przesyłek. Spółka informuje, że do współpracy w tym projekcie zaprasza spółdzielnie, wspólnoty mieszkaniowe, deweloperów, samorządy lokalne oraz właścicieli nieruchomości. Automaty PP mają się pojawiać na terenie osiedli mieszkaniowych, w pobliżu pasaży handlowych czy centrów komunikacyjno-przesiadkowych. Państwowe przedsiębiorstwo uznaje to przedsięwzięcie za jeden z głównych obszarów własnego rozwoju w najbliższych latach.

Niedawno w Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu przez Pocztę Polską znaku słowno-graficznego smartbox. Można się więc spodziewać, że właśnie pod tą nazwą będą funkcjonowały automaty paczkowe z sieci rozwijanej przez PP.

Przeczytajcie także: JOKR otrzymał 170 mln dolarów na rozwój usługi dostaw

Pocztowcy zapewniają, że zauważyli wzrost rynku e-commerce i towarzyszący mu popyt na rozbudowaną ofertę opcji dostawy. Dziwić może, że spostrzegli to tak późno. Sieć paczkomatów InPost liczy już kilkanaście tysięcy urządzeń. Automaty stawiają też Allegro oraz chińska Alibaba. Z serwisu cashless.pl dowiecie się także, że lokalizacji pod automaty paczkowe szuka Orlen. Nawet koncern paliwowy wyprzedził pod tym względem podmiot, którego jednym z głównych zadań jest dostarczanie przesyłek.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies