Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ponad połowa Polaków podzieli się danymi z rachunku bankowego. Ale nie za darmo

O dyrektywie PSD 2 umożliwiającej open banking słyszał co trzeci ankietowany

Krajowy Rejestr Długów i spółka Easy Check podzieliły się wynikami badania na temat otwartej bankowości w Polsce. Można się z niego dowiedzieć m.in., że o dyrektywie PSD 2 słyszało 35,5 proc. Polaków, przy czym najlepiej zorientowane w tym zakresie są osoby w wieku 25 – 34 lata (47 proc.). Z kolei ponad połowa ankietowanych (55 proc.) zadeklarowała, że byliby skłonni przekazać dane ze swojego rachunku w zamian za określoną korzyść.

Przeczytajcie także: Swyft obiecuje dostarczyć zakupy w 15 minut od zamówienia

Co przekonałoby respondentów do przekazania danych z rachunku bankowego innym podmiotom finansowym? Blisko 30 proc. wskazało na niższą cenę produktu, dla co czwartego klienta (23 proc.) ważnym argumentem byłaby dodatkowa usługa do tej już zakupionej. Z kolei co piąty ankietowany (blisko 20 proc.) zadeklarował, że czynnikiem motywującym byłoby uproszczenie procesu sprzedaży i weryfikacji tożsamości, np. podczas wnioskowania o pożyczkę online. Na liście znaleźć można też prostszą i szybszą weryfikacja zdolności kredytowej (18 proc.).

Badanie wykazało także, że do usług finansowych, z których za pośrednictwem internetu korzysta najwięcej Polaków, należą płatności online (79 proc.) oraz bankowość mobilna (74 proc.). Popularne są też ubezpieczenia online (29 proc.), a mniejszym zainteresowaniem cieszą się jeszcze pożyczki online (13,5 proc.). Najważniejsze dla Polaków przy wyborze firmy oferującej usługi finansowe są bezpieczeństwo usług (62 proc.), ich cena (61 proc.) oraz szybkość procesu (50 proc.).

Przeczytajcie także: N26 może być już warty ponad 10 mld dolarów

Wpływ na decyzję przy wyborze firmy oferującej usługi finansowe ma wiek. KRD i Easy Check podają, że najmłodsi ankietowani (18-24 lata) dużą wagę przykładają do ceny i bezpieczeństwa (jak pozostali), ale bardzo istotne są dla nich także pozytywne opinie na temat firmy (58 proc.) oraz rekomendacje ze strony znajomych i rodziny (50 proc.). Znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają także uwagę na wygodę usług (54 proc. wobec 45 proc. ogółu ankietowanych).

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies