Małe sklepy staną się przechowalnią dla przesyłek. Firma zapewnia, że to pionierski projekt na polskim rynku
Żabka poinformowała, że uruchomiła nową usługę: Zostaw paczkę w Żabce. To propozycja dla osób, które np. handlują w internecie, ale nie chcą lub nie mogą spotkać się z odbiorcą w domu. Jedna strona transakcji zostawia przesyłkę w sklepie, a druga odbiera ją, podając wcześniej kod odbioru. Firma podkreśla, że jako pierwsza w Polsce udostępnia taką usługę klientom indywidualnym.
Aby skorzystać z tego rozwiązania, należy na stronie paczki.zabka.pl uzupełnić numer telefonu i adres mailowy (nadawcy i odbiorcy). Sieć zaznacza w komunikacie, że nie jest wymagane oznaczenie przesyłki etykietą adresową – wystarczy odręcznie napisać na paczce jej numer i pozostawić ją w wybranym sklepie Żabka, z którego odbierze ją inny klient. Ma na to dwa dni. Istnieje też opcja nadania przesyłki za pobraniem, w tym przypadku jej wartość nie może przekroczyć 1 tys. zł.
Ze strony usługi wynika, że przesyłka może ważyć maksymalnie 10 kg, przewidziano też trzy rozmiary paczki. Zapewne to od gabarytów będzie uzależniona opłata za usługę. Póki co obowiązuje cena promocyjna: 0,99 zł. Każda przesyłka jest objęta podstawowym ubezpieczeniem do 1 tys. zł. Klient może dodatkowo ubezpieczyć paczkę – za ubezpieczenie rozszerzone (do 5 tys. zł) zapłaci niespełna 3 zł. Operatorem technologicznym usługi jest spółka Pointpack.
Z serwisu cashless.pl dowiecie się także, że Żabka niedawno uruchomiła pierwszy sklep typu Żappka Store. W obiekcie nie ma ani obsługi, ani nawet kas, a zakupy robi się z wykorzystaniem aplikacji żappka. Placówka działa na Międzynarodowych Targach Poznańskich i jest dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Firma deklaruje, że ma w planach uruchomienie kolejnych Żappka Store.