Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Facebook Pay zwiększy zasięg. Rozwiązanie będzie dostępne poza platformą społecznościową

Dla serwisu Marka Zuckerberga to sposób na zdobycie nowych danych, które wykorzysta w personalizowaniu reklam

Facebook Pay, czyli narzędzie płatnicze rozwijane przez amerykańskiego giganta mediów społecznościowych, będzie szerzej wykorzystywany. Usługa dostępna do tej pory wyłącznie w serwisach spod szyldu niebieskiej społecznościówki (oprócz Facebooka, także Instagram, Messenger oraz WhatsApp) będzie dostępna jako metoda płatności w innych podmiotach – np. sklepach internetowych.

Przeczytajcie także: Insurtech Zego wchodzi we współpracę z BP

Rozszerzanie zasięgu rozpocznie się od platformy e-commerce Shopify, ale niebieski serwis liczy na kolejnych partnerów. Sprzedawcy będą mogli od sierpnia oferować klientom Facebook Pay jako opcję płatności. Z punktu widzenia klienta może to oznaczać ułatwienie – podczas zakupów nie będą musieli wpisywać np. danych karty, jeśli wcześniej podpięli ją do serwisu Facebooka. Czy rozszerzenie zasięgu narzędzia powinno dziwić? Nieszczególnie, w tym samym kierunku zmierzają inne wielkie firmy technologiczne: Amazon, Google, Apple.

Przeczytajcie także: Rusza Allegro Family. Z jego pomocą zaoszczędzicie na dostawach

Serwis The Verge zwraca uwagę, że dla firmy Zuckerberga to szansa na zdobycie dodatkowych danych, czego zresztą nie kryje sam Facebook. Chociaż firma zapewnia, że nie będzie wykorzystywać poufnych danych w celach marketingowych, to zrobi już użytek z informacji dotyczących samego zakupu: daty, wysokości rachunku, rodzaju kupowanych usług czy przedmiotów. Wszystko to zostanie wykorzystane w profilowaniu reklam. Jeśli ktoś z pomocą Facebook Pay zapłaci np. za aparat fotograficzny, serwis będzie mu pewnie wyświetlał reklamy akcesoriów do tego urządzenia.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies